دومین نشست شورای تحقیقات شهرستان یزد با حضور اعضا برگزار گردید

خبرگزاری پانا: در این نشست كه با حضور مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو یزد، معاونت پژوهشی،معاونت پشتیبانی،معاونت آموزش ابتدایی،معاونت آموزش متوسطه، معاونت پرورشی، رئیس گروه تحقیقات استان( شیبانی) و سایر اعضا برگزار گردید برنامه ها و سیاستهای پژوهشی ناحیه در سال تحصیلی 93-92 تشریح گردید .

کد مطلب: ۱۵۷۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،مدیر آموزش وپرورش ناحیه دو یزددر این نشست ضمن تشریح سیاستهای پژوهشی در آموزش پرورش هدف از تحقیقات در آموزش و پرورش را ایجاد زمینه و بستر در بخش توسعه در فرایند تعلیم و تربیت دانست وافزود:توجه ویژه كمیته باید در بخش اقدام پژوهی توسط معلمان لازمه دستور كار قرار گیرد.

محمد مهدی فلاحتی افزود: همچنین استفاده از قابلیت پژوهشسرا ها را نیز در بخش دانش آموزی بعنوان یكی از اهداف و شاخص های بنیادین در بستر تحقیقات و پژوهش در ناحیه دانست.

شیبانی رئیس گروه تحقیقات استان نیز ضمن اعلام برنامه های هفته پژوهش سیاستهای استان را در راستای این هفته بر محور ارج نهادن به فرهنگیان محقق وپژوهشگر اعلام نمو ده و توجه به بحث اقدام پژوهی معلمان را در دستور كار استان اعلام نمود.

حمید اسمعیلی نژاد معاون پیشتیبانی در خصوص جذب اعتبارات خاص در زمینه تحقیقات و پژوهش اعلام نمود كمیته استان اقدامات لازم را برای تحقق این امر انجام دهد.

در ادامه معاون پژوهش و برنامه ریزی ناحیه با اشاره به سیاستهای تعیین شده در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در بیان اهمیت و جایگاه نقش تحقیق و پژوهش در بین معلمان و دانش آموزان گفت : توسعه زمینه پژوهشگری و افزایش توانمندی‌های حرفه‌ای به شكل فردی و گروهی میان معلمان و تبادل تجارب و دستاوردها از اساسی ترین اهداف حوزه پژوهش در ناحیه می باشد .

سید علی كارآموز برنامه های پژوهشی ناحیه در سال تحصیلی جاری را بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش ، برگزاری همایشها و جلسات با حضور رابطین تحقیقات و پژوهشگران علاقمند، تشكیل كارگاه های معلم پژوهنده وتیم تحقیقاتی و مطالعاتی ، برگزاری مراسم صبحگاه هفته پژوهش ، برگزاری نشستهای پژوهشی و تحقیقاتی دانش آموزی ، دعوت از اساتید و بزرگان عرصه تحقیق و پژوهش در همایشها و جلسات ، انتخاب طرح های پژوهشی برتر، انتخاب پژوهشگران برتر، گرامیداشت هفته پژوهش و تشكیل نمایشگاه و انتخاب معلمان پژوهنده( اقدام پژوهی ) برتر اعلام كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار