برخورد پلیسی راهکار مقابله با آلودگی هوا نیست/ صنوف مزاحم یکی از معضلات ترافیک

جلسه مشترک پلیس راهور تهران بزرگ و مدیران شهرداری تهران، به منظور بررسی تمهیدات ترافیکی در روزهای آلودگی هوا، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۶۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه صنفوف مزاحم و واحدهای صنفی فاقد پارکینگ به یکی از معضلات مهم ترافیکی تهران تبدیل شده‌اند، بر برخورد جدی با این مراکز تاکید کرد و گفت: صنفوف مزاحم و واحدهای فاقد پارکینگ می‌بایست از نظر مسائل ترافیکی مورد ساماندهی قرار گیرند .

وی با اعلام اینکه مجازات دستکاری و مخدوش کردن پلاک خودرو برای راننده متخلف معادل ۶ ماه تا یک سال حبس است، افزود: با توجه به این که هر روز رانندگان بسیاری با پوشاندن پلاک خودروی خود وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند، در نظر داریم نسبت به برخورد جدی و توقیف خودروی رانندگانی که مرتکب این جرم آشکار می‌شوند، اقدام ‌کنیم .

برخورد پلیسی راهکار مقابله با آلودگی هوای تهران نیست

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به این که هوشمندسازی کامل کنترل ترافیک شهر باعث تکمیل حلقه مدیریت ترافیک شهر می شود، اظهار کرد: امروز هوشمند کردن نظارت بر ترافیک به یک مطالبه از سوی پلیس راهور تبدیل شده و هم افزایی پلیس و مدیریت شهری، خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان عزیزان را امکانپذیر کرده است .

سردار رحیمی با بیان این که از سوی مدیریت شهری تجهیزات پیشرفته و در عین حال یکپارچه ای به منظور مدیریت ترافیک تهران به کار گرفته شده، تصریح کرد: با توجه به این مهم کنترل هوشمند چراغ¬های راهنمایی از طریق سیستم مرکزی باید به صورت کامل جای خود را به کنترل دستی این چراغها از سوی عوامل پلیس بدهد .

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر این که برخورد پلیسی راهکار مقابل با آلودگی هوای تهران نیست، خاطرنشان کرد: به جای اقدامات سلبی مانند اعمال سراسری طرح زوج و فرد، باید اقدامات ایجابی مانند حمایت کامل از توسعه حمل و نقل عمومی در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد .

با اصنافی که باعث اختلال در ترافیک شوند برخورد می شود

معاون شهردار تهران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قرار نیست مدیریت شهری جور واحدهای کسبی که هر شبانه‌روز دو تُن زباله تولید می‌کنند و با رها کردن انبوه ظروف یکبار مصرف در معابر و جوی‌ها، محیط زیست را آلوده می کنند نیز را بکشد، گفت: متاسفانه بسیاری از واحدهای صنفی علاوه بر آلودگی‌ محیط زیست باعث راهبندان و اختلال در جریان ترافیک می‌شوند .

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه شهر باید زنده و پویا باشد و شهروندان از زندگی در آن لذت ببرند، افزود: شهر تهران به ویژه در محدوده مرکزی شهر در ظرفیت معابر محدودیت دارد و مدیریت شهری بنا ندارد طول و عرض خیابانها را به اندازه تعداد خودروهای جدید عموماً تک سرنشینی که هر روز به شهر اضافه می شوند، گسترش داده و عریض و طویل کند .

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه توسعه نا متوازن و گسترش ناموزون تهران طی سالهای گذشته باعث شده هر فرد و هر مجموعه ای که عارضه‌ای تولید می کند، در قبال آن احساس مسئولیت نکند، اظهار کرد: مالکان واحدهای صنفی در نقاط مختلف شهر برای کسب درآمد هر چه بیشتر، باعث انسداد ترافیک نه تنها در یک نقطه بلکه در شبکه معابر اطراف واحد خود می‌شوند .

هر واحدی که ساخته می شود باید پارکینگ آن تامین شده باشد

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه هر چه به سمت مرکز شهر پیش می‌رویم، میزان آلودگی بیشتر می‌شود و در هسته مرکزی شهر این آلودگی به اوج خود می‌رسد، اظهار کرد: تمام واحدهای اداری، تجاری، مسکونی و... که در تهران ساخته می‌شوند، باید به تناسب پارکینگ مورد نیاز را تامین کنند و عدم پیش‌بینی فضای پارک با پرداخت پول قابل خریداری نیست .

تشکری هاشمی با بیان اینکه برخی تخلفات مانند مخدوش کردن و پوشاندن پلاک خودرو یک تخلف حیثیتی است،

تصریح کرد: برخی تخلفات ممکن است ناشی از عدم آگاهی و مشکل فرهنگی باشد اما مخدوش نمودن پلاک خودرو، تبدیل تخلف به جرمی آشکار و آگاهانه است که باید با آن برخورد جدی شود تا شاهد ارتکاب جرایم مشهود در روز روشن نباشیم .

وی در پایان با تاکید بر اینکه باور داریم شهر باید نظم و انضباط داشته باشد و به این منظور می بایست به پلیس راهور کمک کنیم، خاطرنشان کرد: با این باور تمام ظرفیت مدیریت شهری را به کار گرفته ایم تا پلیس ماموریت¬های خود را در جهت خدمت هر چه بیشتر به مردم به بهترین نحو ممکن انجام دهد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار