با حضور حضرت آیت الله موسوی جزایری؛

كتابخانه عمومی سردار شهید علی هاشمی دراهواز افتتاح می شود

مدیر كل كتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: كتابخانه عمومی سردار شهید علی هاشمی واقع در اهواز با حضور حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز اهواز، خانواده محترم شهید هاشمی، همرزمان و دوستان شهید و مسئولین استانی و شهرستانی در روز پنجشنبه مورخ 7/9/92 افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۱۵۵۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره كل كتابخانه های عمومی خوزستان، لفته منصوری اظهار كرد:‌ در آخرین روز از هفته بسیج كتابخانه عمومی سردار شهید علی هاشمی با زیربنای 750 متر مربع با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ساخته و به وسیله اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان تجهیز شد و به منظور بهره‌برداری عموم مردم افتتاح خواهد شد.

منصوری گفت: این افتتاح در آخرین روز از هفته بسیج انجام خواهد شد که با شعار امسال " بسیج ، پیشتاز حماسه و خدمت" سازگار خواهد بود؛ چرا که ساخت کتابخانه نوعی خدمت به مردم شهرستان اهواز می باشد که با روحیه بسیجی 8 سال در مقابل دشمن بعثی مقاومت کردند و ذره ای از خاک این استان را واگذار نکردند و این کتابخانه هدیه خادمان حوزه کتاب و کتابخوانی به مردم شهرستان اهواز در این هفته می باشد. ازسوی دیگر این کتابخانه به نام سردار بزرگ و افتخار آفرین ایران اسلامی ، شهید علی هاشمی نام گذاری شده است که رمز وفاداری بسیجیان است.

وی خاطرنشان كرد: كتابخانه عمومی سردار علی هاشمی در منطقه پردیس در شهرستان اهواز قرار دارد و این منطقه تاکنون کتابخانه عمومی نداشته است و این اولین مرکز فرهنگی در آن منطقه برای استفاده عموم مردم می باشد.

منصوری تصریح كرد: یکی از اهداف سند چشم انداز نهاد کتابخانه های عمومی، رسیدگی ویژه و توجه به مناطقی در استان می باشد که فاقد کتابخانه و مراکز فرهنگی می باشد که منطقه پردیس فاقد یک مرکز قرهنگی مانند کتابخانه با دسترسی عمومی بوده است که خوشبختانه در حال حاضر این منطقه از کلانشهر اهواز نیز صاحب کتابخانه شده است و عموم مردم می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

مدیر کل گفت: این كتابخانه عمومی توسط حضرت آیت الله موسوی جزایری، خانواده و همرزمان شهید هاشمی، مسئولین استانی و شهرستانی در روز پنجشنبه (7آذر ماه 92) به بهره برداری خواهد رسید و رسما شروع به كار خواهد كرد.

وی بیان كرد: این كتابخانه عمومی در فاز اول افتتاح دارای بخش‌های مخزن، امانت كتاب، بخش مرجع، سالن‌های مطالعه خواهران و برادران، جست‌وجوی كتاب، نمایه نشریات، نشریات و مجلات و بخش كودك و بخش تخصصی سردار هور می باشد که در مراحل بعد ؛ بخشهای دیگری نیز به این کتابخانه اضافه خواهد شد.

مدیر كل كتابخانه های عمومی خوزستان گفت: كتابخانه عمومی سردار شهید علی هاشمی برنامه‌های فرهنگی زیادی را برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در نظر گرفته‌ كه با شروع به كار رسمی آن در روز پنجشنبه این خدمات ارایه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار