600 نفر از بسیجیان گیلان به ارتفاعات قلعه رودخان فومن صعود کردند

خبرگزاری پانا:همزمان با هفته بسیج ، 600 نفر از بسیجیان گیلان به ارتفاعات دژ تاریخی قلعه رودخان در شهرستان فومن در غرب این استان صعود کردند.

کد مطلب: ۱۵۵۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،مسوول روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج سپاه فومن گفت: در این صعود دست جمعی که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهیدان والامقام از سوی تربیت بدنی سپاه قدس گیلان برگزار شد، 600 نفر برادران بسیجی شهرستان های این استان شرکت داشتند.

ˈمحمدرضا حسین زادهˈ افزود: تقویت روحیه نشاط و سلامتی و توجه به مسائل ورزشی بسیجیان از جمله برنامه های سپاه است و این صعود نیز با استقبال بسیار خوب علاقمندان به کوهنوردی و طبیعت گردی در فومن برگزار شد.

وی همچنین از برگزاری مسابقه دوی صحرانوردی گرامیداشت هفته بسیج تحت عنوان ˈدوی راهیان شهداˈ در فومن خبر داد و گفت: در این مسابقه 72 دونده از واحدهای پوینده بسیج دانش آموزی مسافت سه کیلومتر را دویدند.

وی بیان داشت: در پایان این دوره مسابقات با حضور مسوولین از محمدامین غلامی ، سیدمهدی سیدکرمی ساداتی و عرفان فلاح دوست به عنوان نفرات اول تا سوم با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

وی یادآور شد: به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج،بیش از 60 عنوان برنامه در زمینه های مختلف در شهرستان فومن در حال اجرا است.

قلعه رودخان یکی از شگفت انگیز ترین بناهای نظامی ایران است ، این بنای عظیم که در 23 کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در میان جنگلهای سر به فلک کشیده واقع شده؛ نمادی از کوشش گیلانیان برای حفاظت و صیانت از این سرزمین است.

بنای قلعه رودخان در ارتفاع 687 تا 778 متری از سطح آبهای آزاد و در دو سوی آن دو رودخانه جاری است.

این اثر ارزشمند ملی به شماره 1546 در تاریخ سی ام مردادماه 1354 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و یکی از گزینه های تاریخی گیلان برای ثبت جهانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار