در گفت و گو با پانا عنوان شد؛

وضعیت آلودگی هوای شهر اهواز بحرانی است/ برخورد با صنایع آلاینده در خوزستان

خبرگزاری پانا: نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشگیری از بروز بیماری‌ های تنفسی در خوزستان به عزم مسئولان نیاز دارد، گفت: وضعیت آلودگی هوای شهر اهواز بحرانی است.

کد مطلب: ۱۵۵۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد

حبیب آقاجری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه باید برای آلودگی هوای اهواز تصمیمی جدی اتخاذ شود، گفت: در این راستا کمیته ای تشکیل شده است که موضوع آلودگی هوای اهواز مورد بررسی قرار گیرد که در این کمیته مسئولان وزارت کشور، وزارت صنعت، محیط زیست، ستاد بحران، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اهواز و نمایندگان این منطقه حضور دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اقدامات پزشکی برای مراجعه کنندگان بیماری های تنفسی انجام می شود، تصریح کرد: دانشگاه های علوم پزشکی و کلیه مراکز درمانی در آماده باش هستند تا اقدامات را برای مراجعه کنندگان انجام دهند. البته موضوع بیماری های تنفسی در این منطقه علاوه بر اینکه برای مسئولان بومی از اهمیت برخوردار است برای مسئولان کشور نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
آقاجری همچنین با تأکید بر اینکه برای بیماری تنفسی که مردم استان خوزستان درگیر آن هستند باید شفاف سازی شود، گفت: علاوه بر اطلاعات لازم می بایست آموزش نیز به مردم منطقه ارائه شود. از طرفی با توجه به اینکه وضعیت آلودگی هوای شهر اهواز بحرانی است بنابراین قرار است با تشکیل این کمیته وضعیت آلودگی در استان خوزستان کنترل شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از عوامل آلودگی هوا در اهواز وجود صنایع آلاینده در اطراف این شهر است، تصریح کرد: در پی تشدید آلودگی هوا در این منطقه با صنایع آلاینده هوا در اطراف شهر اهواز به صورت قانونی برخورد می‌ شود.
ورود معاون وزیر بهداشت به اهواز جهت بررسی وضعیت بیماران تنفسی
به گزارش پانا، همچنین دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت به همراه هیاتی جهت بررسی مشکلات و بیماری های ناشی از آلودگی هوا وارد اهواز شد.
معاون وزیر بهداشت در این سفر در نشستی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به بررسی مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا در شهروندان اهوازی می پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار