فیشینگ، تهدیدی در فضای مجازی

رییس پلیس فتای خراسان شمالی از صفحات فیشینگ به عنوان یک تهدید در فضای مجازی و ابزاری برای سودجویان یاد کرد و راهکارهایی را برای پیشگیری از آن ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۵۳۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سرگرد سهیل خاکشور با تاکید بر ضرورت مراقبت بیشتر شهروندان هنگام پرداخت الکترونیکی گفت: شهروندان باید هنگام پرداخت الکترونیکی مراقب صفحات فیشینگ جعلی باشند.

وی با بیان اینکه امروزه صفحات فیشینگ را می‌توان به عنوان یک تهدید در فضای مجازی مورد توجه قرار داد و آن را ابزاری برای سودجویان تلقی کرد، گفت: صفحات فیشینگ به معنای کپی و همانندسازی شده یک صفحه اینترنتی آشنا برای کاربر است که کاربر اینترنتی را گمراه کرده و در واقع وسیله‌ای برای سرقت و بدست آوردن اطلاعات شخصی و بخصوص حساب‌های بانکی و رمزهای عبور به شمار می‌آید.

خاکشوربا تاکید بر لزوم تغییر دوره‌ای رمز اینترنتی توسط کاربران گفت: کاربران اینترنت و افراد دارای کارت عابربانک باید از به کارگیری کد ملی، تاریخ تولد و سایر اطلاعات شخصی خود به عنوان رمز عبور خودداری کنند.

وی با اشاره به شناسایی و تشخیص این‌گونه صفحات در دنیای مجازی گفت: می‌توان با راهکارهای پیشگیرانه به بسیاری از کلاهبرداری‌ها و سودجویی‌های افراد متقلب پایان بخشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار