معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:

حدود 757 هزار نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه والدین آنها بی سواد مطلق هستند

خبرگزاری پانا: معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در گردهمایی مشترك روسای گروه دوره اول متوسطه و گروه های تكنولوژی آموزشی ادارات كل آموزش وپرورش استان های كشورگفت:حضرت امام راحل رحمه الله علیه در 7 دیماه 57 که هنوز دولت اسلامی به خوبی شکل نگرفته بود فرمان سواد آموزی را صادر کرد ،که در آن مردم ایران را در کوتاه مدت دعوت به خواندن و نوشتن کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش پرورش پانا، علی باقر زاده در اولین روز گردهمایی مشترك روسای گروه دوره اول متوسطه و گروه های تكنولوژی آموزشی ادارات كل آموزش وپرورش استان های كشور که در 14 آبان ماه در باشگاه فرهنگیان تهران در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت فر رارسیدن محرم ماه حزن و اندوه آل الله گفت: عاشورا معلول بی معرفتی و بی بصیرتی عوام و سوء استفاده خواص است . همشیه جهل ،جور و جوع یعنی نادانی،ظلم وستم ، فقر و گرسنگی معلول نادنی است .جهل منشاء همه گرفتاری هاست . برای این موضوع در دین مبین اسلام ، در آموزه های اللهی، سیره اهل بیت و حرکت انقلاب اسلامی خیلی وقت گذاشته شده است.حضرت امام راحل رحمه الله علیه در 7 دیماه 57 که هنوز دولت اسلامی به خوبی شکل نگرفته بود فرمان سواد آموزی را صادر کرد . که در آن مردم ایران را در کوتاه مدت دعوت به خواندن و نوشتن کرد وی با تشریح ابعاد مختلف پیام حضرت امام(ره) سواد آموزی را از موضوعات اولویت دار جهانی دانست که هر سال آمار بی سوادان به صورت بین المللی منتشر و آمار بی سوادان کشورها هر سال رصد می شود باقرزاده خاطر نشان کرد: در کشورهایی که آمار باسوادی بالای 98 درصد دارند ولی فعالیت سواد آموزی آنها تعطیل نمی شود .
باقرزاده با ارایه تعاریفی از سواد از زبان یونسکو و بین المللی اظهار داشت: از نظر سازمان نهضت سواد آموزی : سواد یعنی مجموعه شایستگی ها، قابلیت ها و توانمند هایی که فرد را قادر می سازد و با استفاده از مهارت خواندن ، نوشتن و مصاحبه کردن با محیط پیرامون ارتباط برقرار کند و نیازهای خودش را برای زندگی مطلوت تامین نماید.
وی با بیان آمار جمعیت با سواد کشور در گروهای مختلف سنی و تحصیلی و جایگاه و رتبه کشور گفت: بررسی ها نشان می دهد که حدود یک میلیون 200 هزار نفر از دانش آموزان دارای والدین بی سواد هستند که از این تعداد حدود 757 هزار نفر در مقطع متوسطه هستند .
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با تبیین پیامدهای بی سوادی در شئونات زندگی اجتماعی ، رویکردهای سواد آموزی را نسبت به وضعیت فعلی بویژه در تولید محتوا بیان کرد و گفت : با توجه با سیاست ما از تک تالیفی به چند تالیفی، به زودی فراخوان جشنواره تولید محتوای ساده مفید برای سواد آموزان اعلام می شود .
وی در خاتمه انتظارات سواد آموزی را از جامعه فرهنگیان و شرکت کنندگان در گردهمایی ابراز داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار