بازنشستگی وکاغذبازی های دوران پیری

خبرگزاری پانا:رئیس هیت مدیره كانون بازنشستگان آموزش وپرورش فارس گفت: تاکنون برای برطرف كردن مشكلات بازنشستگان رایزنی هایی بسیاری با وزرا و نمایندگان مجلس داشته ایم که برخی از مطالبات هنوز بی پاسخ مانده است.

کد مطلب: ۱۴۷۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری كانون دانش آموزی پانا، حمزه رستمی افزود: مشكلات بازنشستگان ما نه در زمان اشتغال بلكه در زمان استراحت و بازنشستگی آغاز می شود چرا که ناگزیرند در ایام فراغت و بعضا كهولت و از كار افتادگی در پیچ و خم ادرات و سازمان های مبتلا به كاغذ بازی به دنبال حقوق از دست رفته خود باشتد یا روزنامه ها و جراید را به امید یافتن خبری امید بخش پیرامون مطالبات وحقوق معوق خود زیر و رو كنند.

وی با بیان اینکه مشكلات بازنشستگان تنها به اینجا ختم نمی شودبلکه نبود امكانات رفاهی وبیمه طلایی مساله ای دیگر است ،افزود: از آنجایی كه سازمان بیمهخدمات درمانی كه متولی اصلی درمان اعم از سرپایی و بیمارستانی است نمی تواند تمامی هزینه های درمانی را پوشش دهد، شركت بیمه آتیه سازان حافظ با دریافت مبلغی به طور ماهانه از هر عضو عهده دار طرح تکمیلی خدمات درمانی شده اما باز هم هزینه بخش عمده ای از مخارج درمانی شامل تهیه دندان مصنوعی ، عینک ، سمعک و اغلب وسایل کمک درمانی با هزینه های کمر شکنی که دارند توسط خود بازنشستگان پرداخت می شود و کاسه صبر آنان را لبریز و نارضایتی بازنشستگان را فراهم کرده است.

رئیس هیت مدیره كانون بازنشستگان آموزش وپرورش فارس افزود:طی شش سال گذشته بازنشستگان آموزش و پرورش با ارسال صدها نامه و درخواست به مقامات و مسئولان کشور مطالبات خود را تقاضا کرده اند که متاسفانه حاصل مطلوبی در بر نداشته است و این در حالی است که به دنبال تورم سالانه مبلغی ریالی طلب ، بازنشستگان بیش از نصف قدرت خرید خود را از دست داده اند.

رستمی یادآورشد:بر اساس ماده 126 قانون مدیریت خدمات کشوری که در مهر ماه سال 86 به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید ، و قرار بود اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات بازنشستگان از مهر 86 لغایت شهریور 87 از طریق واگذری سهام دولتی در بنگاه اقتصادی قابل عرضه در بورس و همچنین اعمال پلکانی افزایش سنوات در حد بودجه سالانه و حداکثر در طول مدت اجرای آزمایشی این قانون تامین شود ، ولی متاسفانه تاکنون در شش مرحله مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان به به صورت قطره چکانی پرداخت شده است.

رئیس هیت مدیره كانون بازنشستگان آموزش وپرورش فارس اظهار داشت: این در حالی است که بازنشستگان لشکری در راستای اجرای همین قانون مطالبات خود را دریافت کرده اند با توجه به اینکه ضریب افزایش سنوات حقوق هم با نرخ تورم همخوانی ندارد. بن کالا که به شاغلین پرداخت می شود شامل بازنشستگان نمی شود. اگر واقعا وزارت تعاون، کار و رفاه خودرا متولی بازتشستگان می داند ، چرا پاسخگوی آنان نیست؟

وی تصریح کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست می شود در اولین فرصت در ارائه خدمات رسانی بیمه طلایی باز نگری و تجدید نظر کارشناسی صورت گیرد به نظر می رسد در صورتی که در قالب یک طرح تجمیع ، بیمه های پایه و درمان تحت عنوان بیمه چند لایه ای تدوین و منابع آ ن نیز دیده شود ، دیگر مشکلی به نام بیمه طلایی وجود نخواهد داشت والبته به لحاظ چنین طرح ها جامعی به پشتوانه قانونی نمایندگان محترم مجلس که خود نیز سابقه فرهنگی دارند می یابد به این موضوع ورود کنند وموانع قانونی را از سرراه بر دارند.

نماینده مردم شیراز هم گفت: ما در بحث مطالباتدر اصلاحیه بودجه 91 بیست و پنچ هزار میلیارد تومان را برای مطالبات قرار دادیم تا مطالبات را پرداخت کنیم و دربحث بیمه در بودجه امسال 70 درصد را به دولت واگذار کردیم و یک سوم را دولت و یک سوم را صندوق ذخیره کارکنان دولت و باز نشستگان پرداخت کنند و مشکلات با قی مانده را در بودجه 93 حل می شود.

قادری با بیان اینکه مشکلات شغل فرزندان بازنشستگان با جایگزینی حل نمی شود افزود: در تلاشیم در پارک ها فضاهایی را آماده کنیم و بازنشستگان در آن مکان ها در کنار هم باشند و با کمک شورا شهر فرهنگ سراهایی را برای بازنشستگان ایجاد کنیم.

خبرنگار علیرضا ترابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار