پانا از حال و هوای چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گزارش می‌دهد؛

طنین تلاوت قرآن کریم در سالن اجلاس سران به صدا درآمده است

تهران (پانا) - طنین تلاوت قرآن کریم در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی به صدا درآمده، طنینی به وسعت جهان و میزبانی ایران؛ شرکت کنندگان از بیش از ۴۰ کشور به مرحله نیمه نهایی رسیده و حالا در اولین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برای دستیابی به مرحله نهایی گردهم آمده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۶۰۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
طنین تلاوت قرآن کریم در سالن اجلاس سران به صدا درآمده است

از سمت اتوبان چمران که به سمت ضلع شمالی نمایشگاه بین‌المللی تهران حرکت کنیم، گنبد مخروطی سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی خودنمایی می‌کند. سالنی مجلل و مجهز که طراحی داخلی آن سنتی و به شکل گچ‌بری، گچ‌کاری، رف، طاقچه‌های زیبا و ساده چشم‌نوازی می‌کند؛ معماری سالن با الگوبرداری سنتی معماری ایرانی اسلامی و فضایی با چیدمان صنایع دستی رنگ‌ و‌ بوی معماری اصیل ایرانی را در اذهان متبادر می‌کند.

این بار اما طنین تلاوت قرآن کریم در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی به صدا درآمده، طنینی به وسعت جهان و میزبانی ایران؛ شرکت کنندگان از بیش از ۴۰ کشور به مرحله نیمه نهایی رسیده و حالا در اولین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برای دستیابی به مرحله نهایی گردهم آمده‌اند.

قبل از ورود به صحن مسابقات در سرسرای ورودی سالن نمایشگاه جانبی با غرفه‌های متعدد از جمله «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» برای کودکان، انقلاب قرآنی، شهدای قرآنی، محصولات قرآنی، صنایع‌دستی قرآنی، مرکز طبع و نشر قرآن کریم، شورای عالی قرآن، دارالکتاب، خوشنویسی آیات منتخب قرآن، پاسخگویی به سوالات شرعی مردان و زنان، پاسخگویی به شبهات دینی و قرآنی، مشاوره خانواده و تربیت فرزند، عفاف و حجاب، مرکز ترجمان وحی، بنیاد فرهنگی البرز، انتشارات اسوه، پرتال راسخون، موسسه فرهنگی قرآنی نورالثقلین، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، حفظ قرآن ویژه کودکان و نوجوانان، استعدادیابی مجری‌گری قرآنی، رادیو قرآن، حفظ موضوعی قرآن، تصویرسازی آیات و مفاهیم قرآن، مرکز درس‌هایی از قرآن، مرکز نشر آیه نور و شبکه شاد برپا شده است.

صدای هیجان‌انگیز کودکان مشتاق به داستان‌های قرآنی در سالن ورودی پیچیده، دختران و پسرانی که دست در دست پدر و مادر خود برای حضور در غرفه «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» عجله داشتند.

حضور کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و پیشکسوتان در کنار شرکت کنندگان برای رقابتی باشکوه مایه دلگرمی بود؛ با این فضای سراسر نوری که ناشی از تلاوت آیات قرآن کریم بود، نسل جدیدی برای ورود به عرصه حافظ قرآن بودن در کنار نخبگان قرآنی درس عشق را مشق می‌کردند.

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به میزبانی ایران در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود؛ این مسابقات به مدت یک هفته با حضور ۹۹ قاری و حافظ قرآن کریم از ۴۴ کشور در دو گروه بانوان و مردان (بخش دانش‌آموزی و بزرگسالان) برگزار می‌شود.

در اولین روز رقابت بخش بانوان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ۱۱ متسابق از کشورهای ایران، عراق، ترکیه، تایلند، سوریه، بنگلادش، موریتانی، و آلمان در دو بخش اصلی و دانش‌آموزی حضور دارند.

در اولین روز چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به میزبانی ایران در بخش بانوان در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی ۱۱ شرکت کننده حضور داشتند.

در مسابقات دانش آموزی به ترتیب مهنا قنبری شیرذیلی به عنوان اولین نفر در بخش حفظ کل از کشور ایران، زهرا تاغی الملطاشی در بخش ترتیل از کشور عراق، حنیفه آلارا ایارا به عنوان نفر دوم در بخش حفظ کل از کشور ترکیه و همچنین اسما فلکی به عنوان نفر دومدر بخش ترتیل از کشور ایران در روز اول این دوره از مسابقات به رقابت با هم می پردازند.

امروز در مسابقات اوقاف نیز نرجس جواد طعمه به عنوان نفر اول در بخش حفظ کل از کشور عراق، کنوکوان سوکتاوون به عنوان نفر اول در بخش ترتیل از کشور تایلند، تسنیم عریان به عنوان نفر دوم در بخش حفظ کل از کشور سوریه، صدیقه ایشا به عنوان نفر دوم در بخش ترتیل از کشور بنگلادش، خدیجه سید المختار به عنوان در نفر سوم بخش حفظ کل از کشور موریتانی حضور داشتند.

در مسابقات اوقاف همچنین کوثر لطیفی از کشور آلمان و مبشرهٔ سلطان از کشور ترکیه به عنوان نفر سوم و چهارم در بخش ترتیل به رقابت با هم می‌پردازند.

قرائت قاری افتخاری «غزاله سهیلی‌زاده» برای آغاز مراسم و اجرای گروه تواشیح اهل‌الکسا از جمله برنامه‌های جانبی اولین روز مسابقات است.

خبرنگار: فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار