استخراج طلا درجام فجر

یاران کرمی در جام فجر دوم شدند

تهران (پانا) -دومین روز رقابت‌های بین‌المللی تکواندوجام فجردرخانه تکواندو درحال پیگیری است و در بخش مردان، بازهم جوانان تکواندوکار ایران طلاهای این مسابقات را شکار کردند.

کد مطلب: ۱۴۵۹۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
استخراج طلا درجام فجر

این دوره از مسابقات که دوشنبه گذشته با رقابت‌های بخش بانوان و حضور ۳۴۹ تکواندوکار از کشورهای مختلف در سالن خانه تکواندو آغاز شده بود، عصر امروز پنجشنبه ۲۶ بهمن، با قهرمانی تیم مردان ایران به پایان رسید.

تکواندوکاران کشورمان با کسب ۷ مدال طلا و یک نقره عنوان قهرمانی این رقابت را به نام خود ثبت کردند. پاکستان با یک طلا و یک نقره عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد و قزاقستان با یک نقره و چهار برنز سوم شد. تیم‌های آذربایجان و پناهندگان هم با حضور در رتبه‌های چهارم و پنجم به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.

در پایان این رقابت‌ها «حمزه عمر سعید» نماینده وزن ۸۷+ کیلوگرم پاکستان به عنوان برترین تکواندوکار و داوود بیدار از تیم تالی پارک فرمانیه (ایران) عنوان بهترین سرپرست این مسابقات انتخاب و معرفی شدند. همچنین محمد حامد (اردن)، اوساما محمود (مصر)، علی اصغر اکرمی (ایران) و مهدی قاسمی (ایران) به عنوان برترین داوران این رقابت‌ها انتخاب شدند. جایزه تیم اخلاق سی و سومین دوره رقابت‌های جام فجر نیز به تیم ملی آذربایجان رسید.

داوران برتر این دوره از مسابقات

در روز دوم این مسابقات تکواندوکاران اوزان ۵۸-، ۶۸-، ۸۰- و ۸۷+ کیلوگرم به مصاف هم رفتند که نفرات برتر به شرح ذیل معرفی شدند:

نفرات برتر چهار وزن دوم:

وزن ۵۸- کیلوگرم:

مقام اول: مهدی حاجی موسایی (ایران)
مقام دوم: ابوالفضل زندی (ایران)
مقام سوم: علیرضا حسین پور (ایران) و تامیرلان تلیولس (قزاقستان)

وزن ۶۸- کیلوگرم:

مقام اول: محمد صادق دهقانی (ایران)
مقام دوم: امیر مرتضی عابدیان (ایران)
مقام سوم: متین رضایی (ایران) و یاشار ممدلی (آذربایجان)

وزن ۸۰- کیلوگرم:

مقام اول: سید محمد امین کریمی (ایران)
مقام دوم: امیر محمد اشرافی (ایران)
مقام سوم: التاج گافاروف (آذربایجان) و نورکانات کوزهاخمت (فزاقستان)

وزن ۸۷+ کیلوگرم:

مقام اول: حمزه عمر سعید (پاکستان)
مقام دوم: سید محمد ابراهیم حسینی (ایران)
مقام سوم: امیر محمد رحمانی راد (ایران) و محمد رضا خانی (ایران)

نفرات برتر وزن 87+ کیلوگرم

امیر عباس رهنما، قهرمان وزن 63- کیلوگرم در بخش آقایان رقابت‌های بین‌المللی جام فجر در ارتباط با کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها اظهار کرد:خدارا شکر که در اولین دوره‌ای که در رقابت‌های جام فجر شرکت کردم، توانستم عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کنم .

وی درباره دیدار فینال خود، گفت: در فینال با شاهین صحبتی حریف کرمانشاهی خودم بازی کردم که ورزشکار بسیار با کیفیتی بود و خوشحالم، که توانستم فینال را پیروز بشم و البته در 2 رویداد بعدی یعنی جام ریاست فدراسیون جهانی و جام باشگاه ها نیز با تمام وجود شرکت خواهم کرد.

رهنما گفت: ازعلی محمد بسحاق سرمربی، هادی مستعان و فردین ادریس آبادی مربیان تیم ملی و همچنین مربی پایه خودم حسین کریمی که برای من زحمت‌های زیادی کشیده است؛ تشکر ویژه‌ای دارم .

ولی زاده: امیدوارم در جام ریاست فدراسیون جهانی نیز بدرخشم

یاسین ولی زاده قهرمان وزن 54- کیلوگرم آقایان در سی و سومین دوره رقابت های بین المللی جام فجر در ارتباط با کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها، اظهار کرد: 5 مسابقه را انجام دادم و خدارا شکر با برتری در مسابقاتم توانستم در این رقابت‌ها که از سطح بالایی برخوردار بود؛ عنوان قهرمانی را کسب کنم.

وی گفت: اولین دوره ای بود که در بخش جوانان و بزرگسالان حضور داشتم و در جام فجر شرکت کردم. در رویداد بعدی یعنی رقابت‌های جام ریاست فدراسیون جهانی، نیز با قدرت شرکت خواهم کرد و امیدوارم در این رقابت‌ها نیز بهترین نتیجه را کسب کنم.

عنواندار قهرمانی نوجوانان آسیا ادامه داد: از کسب طلا و این که توانستم بخشی از زحمات پدر و مادر ومربیان عزیزم را جبران کنم خوشحالم. امیدوارم در رده ملی رویدادهای بین‌المللی نیز بهترین نتیجه را برای کشورم کسب کنم.

ولی زاده درباره «شاهذیب خان» رقیب فینال خود عنوان کرد: در فینال با رقیب سطح بالایی از پاکستان بازی کردم که در رده بزرگسالان عنواندار آسیا بود و توانستم در 2 راند پیروز شوم. امیدوارم این نتیجه را در مسابقات بعدی نیز کسب کنم.

کاووسی: مدال طلایم را به مادرم تقدیم می‌کنم

مهدی کاووسی قهرمان وزن 74- کیلوگرم آقایان رقابت های بین المللی جام فجر در ارتباط با کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها اظهار کرد: برای سومین دوره در رقابت‌های جام فجر شرکت کردم و و در دوره قبل مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کردم.

.

وی ادامه داد: مسابقات سطح بالایی داشت و کشورهای خوبی در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند و به امید خدا در 2 رویداد آینده هم شرکت خواهم کرد.

کاووسی درباره کسب این مدال طلا، گفت: واقعا از این که در مقابل دیدگان مادرم موفق به کسب مدال طلا شدم خوشحالم و این مدال را به مادرم تقدیم می‌کنم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. بتوانم در آینده هم مدال‌‌های بیشتری را کسب کنم.

وی در انتها گفت: از فرهاد فروغی مربی عزیزم تشکر ویژه‌ای دارم و طبیعتا هر کسی که مدال کسب می‌کند مربیان و خانواده اش بسیار برای وی زحمت کشدند و این مدال را به همه ان ها تقدیم می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار