خراسان جنوبی، مقصد اردوهای راهیان پیشرفت و امید

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت‌ پیشرفت‌های استان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، علمی، پژوهشی و علوم دانش‌بنیان‌ در کنار وجود جاذبه‌های تاریخی به گونه‌ای است‌ که به مقصد اردوهای راهیان پیشرفت و امید تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۴۵۹۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
خراسان جنوبی، مقصد اردوهای راهیان پیشرفت و امید

سید‌علیرضا موسوی‌نژاد اظهار کرد: تا‌کنون کاروان‌هایی از مدارس شاهد استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان به استان اعزام شده‌اند و به همراه دانش‌آموزان مدارس شاهد بهارستان علم و ادب، شاهد پیشرفت‌های استان در عرصه‌های مختلف بوده و از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در این خطه بازدید کرده‌اند.

وی، با اشاره به اعزام ۱۴۰ دانش‌آموز‌ مدارس استعدادهای درخشان استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان‌های شمالی و رضوی، در قالب کاروان‌های اردوهای پیشرفت به خراسان جنوبی، از یکم تا سوم اسفندماه سال جاری، تأکید کرد: دانش آموزان در اردوهای راهیان پیشرفت با دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی آشنا می‌شوند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این‌که اردوهای راهیان پیشرفت در مسیر جهاد تبیین، امیدآفرینی و خودباوری است؛ عنوان کرد: با توجه به تاکید مؤکد رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای «مدظله العالی»، مبنی بر امیدافزایی در جامعه، برپایی اردوهای راهیان پیشرفت و امید، برای تقویت روحیه ایمان و امید در بین دانش‌آموزان و آینده‌سازان ایران اسلامی ضروری است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی‌ اضافه کرد: اردوی راهیان پیشرفت و امید دانش‌آموزان در خراسان جنوبی با مشارکت و همکاری بسیج دانش‌آموزی استان و اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گفته موسوی‌نژاد، دانش‌آموزان در این اردوهای ۲ روزه، ‌از سایت هوا و فضا، کارخانه لاستیک‌سازی کویرتایر، بافت تاریخی و قدیمی شهرستان بیرجند و محل اقامت مقام معظم رهبری در سفر تبلیغی ایشان در محرم سال ۱۳۴۲ که شروع مبارزه سیاسی ایشان علیه نظام ستمشاهی که منجر به اولین بازداشت ایشان توسط رژیم پهلوی شد دیدن می‌کنند.

در جریان برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و امید مدارس شاهد، تعداد ۱۴۰ دانش آموز این مدارس از اماکن فوق بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار