مهدی سرخیلی*

انقلابی مردمی و ۴۵ ساله با هزاران دستاورد و پیشرفت

انقلاب اسلامی ایران که در این روزها 45 سالگی خود را جشن گرفت طی بیش از 4 دهه گذشته به پیشرفت‌ها و دستاوردهای زیادی در حوزه‌های مختلف دست یافته که باید به دانش‌آموزان که نسل آینده‌ساز کشور هستند، بیان شود.

کد مطلب: ۱۴۵۹۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
انقلابی مردمی و ۴۵ ساله با هزاران دستاورد و پیشرفت

انقلاب اسلامی مردم ایران در سالگرد تولد امسال خودش ۴۵ ساله شد. جشن تولدی که با حضور نسل‌های مختلف همراه بود، اما این نسل‌های دهه شصتی، هفتادی، هشتادی و نودی با سلایق، علایق، اندیشه‌ها و رفتارهای گوناگون که اتفاقات آن سال‌های سیاه را ندیده‌اند از حکومت شاه چه می‌دانند؟!

پس لازم است کمی با هم مرور کنیم و برای دانش‌آموزان که نسل آینده‌ساز این انقلاب هستند، بگوییم که در آن سال‌ها چه بر سر مردم و کشور آمد و اگر انقلاب پیروز نشده بود، امروز چه وضعیتی داشتیم و کجا ایستاده بودیم.

در سال‌های نه چندان دور نه پیشرفت تحصیلی وجود داشت و نه سواد و اگر از معلمان قدیمی که در آن سال‌ها زیسته و نحوه آموزش را دیده‌اند بپرسید، همگی اذعان می‌کنند که آن وقت‌ها امکان گسترده‌ای برای پیشرفت تحصیلی و یا حتی کمترین سطح تحصیلات یعنی فراگیری سواد وجود نداشت. اما پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، حضرت امام (ره) با صدور فرمان نهضت سوادآموزی، انقلابی دیگر در زمینه آموزش در کشور را رقم زد و نتیجه آن باسوادی بسیاری از ملت ایران حتی پیرمردان و پیرزنان روستایی شد. اگر امروز در ۴۵ سالگی انقلاب نبودیم، کسی چه می‌دانست از نظر سواد چه وضعیتی داشتیم و این تعداد پزشک، محقق، استاد دانشگاه، معلم و... در میان جامعه، مردان و زنان کشور آیا به وجود می‌آمد یا خیر؟!

حکومتی که برای آموزش سواد ابتدایی مردم تلاشی نکند قطعا در سطح آموزش عالی پیشرفتی نخواهد داشت و یقینا پیشرفت‌های علمی امروز کشور مرهون فرمان نهضت سوادآموزی و توجه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به علم‌آموزی و تحصیل در کشور است.

ما در کشوری زندگی می‌کردیم که نقش مدارس اهمیتی نداشت، اما امروز تلاش همه مسئولان نظام تعلیم و تربیت، مدرسه‌سازی با افزایش امکانات تحصیلی دانش‌آموزان در تمام بخش‌های کشور از دورافتاده‌ترین نقاط کوهستانی و شمالی تا جنوبی‌ترین نقاط است و این پیشرفت‌های آموزشی مرهون همان انقلاب مردمی به رهبری حضرت امام(ره) است.

در ایرانی زندگی می‌کردیم که برای رفع کمبود پزشک دست نیازمان را باید به سوی کشور هایی مانند هند دراز می کردیم تا در بیمارستان‌های ما جای خالی و کمبود دکتر را پُر کنند، اما امروز علاوه بر اینکه نیاز خودمان تامین شده است، حرف اول را در بسیاری از علوم پزشکی در منطقه غرب آسیا و بلکه دنیا می‌زنیم و از دیگر کشورهای منطقه به کشور عزیز ما می‌آیند تا بیماری‌های خود را در ایران درمان کنند.

جمهوری اسلامی ایران که در این روزها جشن ملی ۴۵ سالگی خود را با حضور پرشور مردم برگزار کرد، آنقدر پیشرفت کرده که شنیدن برخی از آن‌ها باورنکردنی است. نه فقط برای خودمان بلکه برای گردشگران و مسئولان کشورهای دیگر هم سوال است که چگونه کشوری با سال‌ها جنگ و تحریم به این حد از پیشرفت در فناوری‌های گوناگون رسیده که می‌تواند ماهواره‌های مختلف فضایی به آسمان پرتاب کند و از آنان دریافت اطلاعات داشته باشد.

این انقلاب، یک انقلاب مردمی است و مردم شهید پرور ایران اسلامی با توکل به خداوند پای کای این انقلاب هستند و برای آن هزینه‌های مختلفی داده‌اند. هیچ کسی مقابل اراده پولادین ملت ایران توان ایستادگی ندارد و جوانان این مرز و بوم با الگو قرار دادن شهدای راه اسلام و انقلاب اسلامی ایران که این کشور را به استقلال رساندند با تمام توان برای پیشرفت آن تلاش می‌کنند و حاصل این تلاش‌ها را امروز با هزاران پیشرفت در زمینه‌های مختلف علمی، نظامی، پزشکی و... مشاهده می‌کنیم.

* مسئول پانا استان خوزستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار