نمایشگاه رسانههای ایران، بستری برای تبادل تجربههای جدید
تهران (پانا) - ایمان شمسایی، معاون محتوایی بیستوچهارمین نمایشگاه رسانههای ایران؛ این نمایشگاه را بستری مناسب برای ارتباط مستقیم میان اهالی مطبوعات و مخاطبان عنوان میکند.
ایمان شمسایی که پیش از این بهعنوان مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای وزارت ارشاد فعالیت می کرد، معتقد است نمایشگاه رسانههای ایران فرصتی را برای اهالی مطبوعات فراهم کرده تا این بار شنونده روایت های مخاطبان خود باشند.
وی در گفتوگو با ستاد اطلاعرسانی بیستوچهارمین نمایشگاه رسانههای ایران میگوید: در این نمایشگاه دیگر رسانه مثل همیشه راوی نیست و خود خالق خبر است. در طول سال همیشه این اهالی رسانه هستند که برای مردم از رویدادها و اتفاقات حرف می زنند و مدتی که نمایشگاه رسانه ها برگزار می شود، فرصت مغتنمی است تا اقشار مختلف مردم ارتباطی چهره به چهره با اهالی مطبوعات داشته باشند. ضمن اینکه این نمایشگاه مکانی برای دورهم جمع شدن اهالی مطبوعات و آشنایی و مودت بیشتر بین آنهاست.
عضو شورای سیاست گذاری نمایشگاه رسانههای ایران با تاکید بر اینکه در جریان این رویداد مسائل مربوط به رسانه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت، ادامه میدهد: در نشست های حاشیه ای نمایشگاه بحث های صنفی و حزبی از گفت و گوهایی درباره امنیت شغلی گرفته تا حقوق مطبوعات مطرح خواهد شد که همه این مجموعه اتفاقات در این نمایشگاه می تواند اهالی رسانه را برای شرکت دراین رویداد ترغیب کند.
شمسایی نمایشگاه امسال را محلی برای مواجهه گروه های سیاسی و احزاب مختلف دانسته و از این اتفاق به عنوان یکی از حسنهای برگزاری این نمایشگاه یاد کرد. وی با تاکید بر تداوم برگزاری این رویداد فرهنگی در سال های آینده، درباره تفاوت نمایشگاه رسانه های ایران با نمایشگاه های مطبوعات که در سنوات گذشته برگزار می شد، توضیح میدهد: امسال علاوه بر رسانه های مکتوب و کاغذی، رسانههای برخط، خبرگزاریها، انسان رسانهها و حتی انجمنها و تشکلهای مختلف نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و تجربه های خود را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت.
به گفته این کارشناس رسانه، از آنجایی که برگزاری نمایشگاه رسانههای ایران نفع اقتصادی ندارد، برای تداوم برگزاری آن باید کارکردهای درستی برای آن تعریف و غرفهها با کمترین هزینه برپا شود تا رسانه های بیشتری در این نمایشگاه شرکت کنند. شمسایی در این باره توضیح میدهد: خبرنگاران باید در روزهای برگزاری نمایشگاه حضور فعال داشته باشند و صاحبان امتیاز و مدیران مسئول موظف هستند که از خبرنگاران بخواهند جلسات و گعده های خود را در این نمایشگاه برگزار کرده و چند ساعتی را در غرفه ها بگذرانند و با مخاطبان رو در رو به گفتگو و تبادل اطلاعات بپردازند.
بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران، با نام و رویکرد جدید، توسط معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از ۲۹ بهمن تا دوم اسفند در مصلی امام خمینی (ره) برگزار میشود.
ارسال دیدگاه