معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

پانا ظرفیتی راهبردی برای تنوع‌بخشی به فرصت‌های تعلیم و تربیت محسوب می‌شود

وجه مردم‌پایه‌ای، دانش‌آموزمحوری و شبکه‌محوری پانا در کشور مهم‌ترین دارایی و پشتوانه خبرگزاری پانا است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبرگزاری پانا را ظرفیتی راهبردی برای تنوع‌بخشی به فرصت‌های تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۶۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
پانا ظرفیتی راهبردی برای تنوع‌بخشی به فرصت‌های تعلیم و تربیت محسوب می‌شود

حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، پانا را یک ظرفیت‌ بسیار مهم و راهبردی برای وزارت آموزش و پرورش در جهت تنوع‌بخشی به فرصت‌های تعلیم و تربیت و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان بیان کرد و افزود: «پانا یک بستر و چهارچوبی را فراهم می‌کند که دانش‌آموزان بتوانند تجربیات تربیتی متناظر با ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین را اینجا تجربه کنند و آموزش و پرورش باید به آن بیشتر توجه کند.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: «وجه مردم‌پایه‌ای، دانش‌آموزمحوری و شبکه‌محوری پانا در کشور مهم‌ترین دارایی و پشتوانه خبرگزاری پانا است که اگر این ظرفیت فعال شود، می‌تواند کمک آموزش و پرورش باشد. البته بخشی از این ظرفیت بالفعل شده ولی بخش مهم دیگر به‌صورت بالقوه باقی مانده و تدابیری در دوره جدید پانا اتخاذ شده برای اینکه خود را در نقش یک رسانه تربیتی به معنای آنچه که در سند تحول بنیادین آمده، ورود دهد که در واقع این مسئله، پررنگ شدن نقش تربیتی رسانه است و برای ما اهمیت دارد.»

وی رسانه را رکن چهارم تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: «رکن چهارم جریان تربیت در کنار حاکمیت، خانواده، سازمان‌های مردم‌ نهاد و... است. رسانه هم به عنوان رکن جریان تعلیم و تربیت است و از ارکان تربیت رسمی و عمومی محسوب می‌شود. یعنی آنچه که حاکمیت وظیفه دارد و تعلیم و تربیت عمومی را آموزش و پرورش دنبال می‌کند، در مبانی نظری سند تحول بنیادین به‌صورت تفصیلی آمده که رسانه اعم از مکتوب و غیرمکتوب و به خصوص رسانه‌هایی که مرتبط با آموزش و پرورش هستند، باید مقداری نسبت به سایر خبرگزاری‌ها متفاوت باشد.»

رسانه‌هایی که در عرصه تعلیم و تربیت کار می‌کنند، نسبت به این جریان نقش و وظیفه دارند

طریفی‌حسینی اذعان کرد: «کار ما تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن نیست و قطعا در تحقق اهداف، رسالت‌ها و ماموریت‌هایی که ما در نظام تعلیم و تربیت داریم، نقش ویژه‌ای را باید برای رسانه‌ها باز کنیم. همانقدر که حاکمیت نسبت به جریان تعلیم و تربیت رسمی و عمومی وظیفه دارد، رسانه‌هایی که در عرصه تعلیم و تربیت کار می‌کنند هم نقش و وظیفه دارند. یعنی اگر در عرصه تعلیم و تربیت، نقطه قوت یا ضعفی وجود دارد، همه ارکانی که در جریان تعلیم و تربیت دخیل هستند، نقش دارند لذا باید نقش ویژه‌ای برای رسانه به خصوص رسانه‌هایی که هویت و ماهیت تعلیم و تربیتی دارند، داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار