مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

تحقق بازنگری طرح هادی 143 روستا در زنجان

زنجان (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه هر 10سال یکبار بازنگری طرح هادی صورت می‌گیرد، گفت از 168 روستای برنامه‌ریزی شده تا به امروز در 143 روستا بازنگری طرح هادی صورت گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۴۴۶۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تحقق بازنگری طرح هادی 143 روستا در زنجان

رضا خواجه‌ای در نشست خبری گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 21 فروردین 1358 به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد که یکی از برکات انقلاب در خدمت‌رسانی به مردم و محرومین به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این نهاد در بخش فنی در 3 حوزه عمران روستایی، بازسازی مسکن روستایی و مسکن برخی شهرهای کم‌جمعیت فعالیت دارد.

خواجه‌ای با بیان اینکه استان زنجان در عمران روستایی، رتبه اول کشوری را دارد، گفت: در رابطه با طرح هادی نیز برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار، مطالعه تحقیقاتی این طرح صورت گرفت که از این حیث به پوشش 100 درصدی دست یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه هر 10 سال یکبار بازنگری طرح هادی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: امسال در 168 روستا بازنگری طرح هادی روستایی صورت می‌گیرد که بازنگری 143 روستا محقق شده است.

خواجه‌ای، ملاک انتخاب بازنگری طرح هادی در روستاها و اولویت‌بندی اجرا را منوط به نظر فرمانداری، بخشداری و در نهایت دهیاری برشمرد و گفت: در اجرای طرح هادی تقریبا به اهداف پیش‌بینی‌شده دست یافته‌ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه اداره کل ثبت اسناد و دهیاری‌ها تعامل خوبی در رابطه با سنددار کردن مسکن‌های روستایی داشته‌اند، گفت: 83.7 درصد واحدهای مسکونی روستایی سنددار شدند.

این مقام مسئول اظهار کرد: در راستای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی 11 هزار و 500 فقره تسهیلات که به ازای هر نفر 350 میلیون تومان را شامل می‌شود با کارمزد 5 درصد به راحت‌ترین شیوه ممکن و با بازپرداخت 20 ساله و دوره مشارکت سه ساله در برنامه داریم که تا به امروز 10 هزار 560 فقره وام تخصیص یافته که 6 هزار و 247 فقره به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تا یک سال آینده 10 درصد به واحدهای مقاوم‌سازی‌شده اضافه خواهد شد تا از 58 درصد موجود به 68 درصد دست پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار