مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

بازنگری طرح هادی در ۱۲۰ روستا در سال‌جاری

زنجان (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه ۲۸۰ روستا در اجرای طرح هادی نیاز به بازنگری دارند، گفت امسال بازنگری ۱۲۰ روستا در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۹۳۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بازنگری طرح هادی در ۱۲۰ روستا در سال‌جاری

رضا خواجه‌ای‌، در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد مسکن برابر قانون مکلف به تهیه طرح برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که در این رابطه زنجان علاوه بر پوشش ۱۰۰درصدی تعهدات، ۶۰ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز مورد مطالعه قرارداده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افق طرح هادی ۱۰ ساله است، این طرح در ۴۲۰ روستا بازنگری شده و ۲۸۰ روستا نیاز به بازنگری دارد و امسال بازنگری طرح در ۱۲۰ روستای در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه حجم توسعه روستایی در برخی مناطق پاسخ‌گوی نیاز روستا بوده است ،افزود: تا چند سال بعد از پایان افق طرح هادی نیز نیاز به بازنگری نداشتند اما برخی کمتر از ۱۰ سال در اولویت بازنگری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه از اعتبار ۱۶۲ میلیاردی ابلاغ شده، حدود ۱۴۳ میلیارد تخصیص یافته است، افزود: امسال در ۱۵۳ روستا اجرای طرح جدید هادی برنامه ریزی صورت گرفته شده است.

خواجه‌ای در مورد وضعیت صدور سند مالکیت املاک و اراضی روستایی بیان کرد: تا کنون نزدیک به ۸۵ هزار سند معادل ۸۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان سنددار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان به طرح منظومه‌های روستایی با هدف اشتغال و رونق اقتصادی منطقه اشاره کرد و گفت: این طرح برای همه بخش‌های استان تهیه و در ۲ شهرستان طارم و خدابنده عملیاتی شده است.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه ۵۸ درصد مسکن‌های روستایی استان زنجان بازسازی و مقاوم‌سازی شدند، گفت: با توجه به قرارگیری زنجان در منطقه زلزله خیز برنامه‌ریزی شده تا پایان سال ۱۴۱۰، اغلب واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شود که در حال حاضر ۴ هزار فقره پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار