رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

اولویت مدرسه‌سازی با مناطق دارای سرانه آموزشی کم است

بزرگترین واحد آموزشی غرب کشور در اردبیل احداث می‌شود

اردبیل(پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت احداث مدارس در کشور بر اساس شاخص سرانه فضای آموزشی و ارتقای سرانه مناطق مختلف به میانگین کشوری دنبال می‌شود و اولویت با مدرسه‌سازی در مناطقی است که سرانه فضای آموزشی کمتری دارند.

کد مطلب: ۱۴۴۶۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اولویت مدرسه‌سازی با مناطق دارای سرانه آموزشی کم است

حمیدرضا خان‌محمدی در آیین بهره‌برداری همزمان از 23 واحد آموزشی استان اردبیل که در مدرسه خیرساز مصلی‌نژاد شهر اردبیل برگزار شد، آغاز نهضت مدرسه‌سازی را خدمتی برای پیشرفت کشور دانست.

وی افزود: احداث مدارس در کشور بر اساس شاخص سرانه فضای آموزشی و ارتقای سرانه مناطق مختلف به میانگین کشوری دنبال می‌شود و اولویت با مدرسه‌سازی در مناطقی است که سرانه فضای آموزشی کمتری دارند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، شهرستان‌های اردبیل و پارس‌آباد در استان اردبیل را جزو 2 شهرستان با سرانه فضای آموزشی کمتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: مدارس مورد نیاز در این استان با مساعدت خیرین و مسئولان استانی احداث می‌شود.

بهزاد محمدی خلفلو، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در این آیین، مجموع فضای آموزشی افتتاح‌شده در ایام‌الله دهه مبارک فجر در استان اردبیل را ۱۷ هزار و ۳۰۹ مترمربع اعلام کرد و گفت: برای احداث این واحدهای آموزشی 3 هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی مجموع اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در سال جاری را 3 هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: با این میزان اعتبار، هم‌اینک ۱۹۸ پروژه مدرسه‌سازی در استان اردبیل در دست اجراست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به پیش‌بینی اجرای ۲۴ پروژه مدرسه‌سازی جدید از سال آینده بیان کرد: تمام سعی ما بر این است که نیاز به فضای آموزشی در استان تامین شده و طرح‌های نیمه‌تمام در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

محمدی خلفلو ادامه داد: در آغاز سال تحصیلی جاری تجهیزات آموزشی به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال خریداری شده و در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل قرار گرفت و در 4 ماه گذشته نیز تجهیزات قابل توجهی به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال تامین و تحویل آموزش و پرورش استان شد.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای احداث 3 مجتمع آموزشی بزرگ مجهز به درمانگاه، مسجد، بانک و مراکز فرهنگی و ورزشی مرتبط با رویکرد محله‌محور در استان اردبیل خبر داد و افزود: مراحل مطالعاتی احداث یک واحد از این مجتمع‌ها در شهر اردبیل آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل همچنین مجتمع بزرگ آموزشی دارالفنون اردبیل با ۱۰ هزار مترمربع فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی را بزرگترین مجتمع در حال تکمیل شهر اردبیل ذکر کرد و گفت: این پروژه با 3 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی این موسسه اقتصادی در حال طی مراحل نهایی ساخت است.

محمدی خلفلو بیان کرد: این مجتمع آموزشی که بزرگترین واحد آموزشی غرب کشور به شمار می‌رود با ۳۰ کلاس درس دخترانه و پسرانه و مجهز به سالن ورزشی، آمفی‌تئاتر، کتابخانه، سالن مطالعه و آزمایشگاه طی ۱۰ ماه گذشته در مراحل نهایی احداث بوده و پس از بهره‌برداری در آینده نزدیک، بخش مهمی از نیاز مرکز استان اردبیل به فضای آموزشی دوره دوم متوسطه را رفع خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار