* راضیه یوسفی

ما راویان صادق پیشرفت ایران و قهرمان امید این آب و خاک هستیم

دوشنبه ۱۶بهمن‌ماه ۱۴۰۲، روز بزرگ و تحول‌آفرینی برای دیدگاه جامعه پویا و هدفمند دانش‌آموزان و فرهنگیان و اصحاب رسانه بود.

کد مطلب: ۱۴۴۶۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ما راویان صادق پیشرفت ایران و قهرمان امید این آب و خاک هستیم

همراه با دانش‌آموزان خبرنگار پانا شهرستان‌های تهران راهی اجلاسی مهم و پر از نکات ناب بودیم. این روز بزرگ با سخنان روایتگرانی از جنس عشق به میهن پایان یافت و تحولی در دیدگاه‌های جامعه پویا و هدفمند دانش‌آموزان و فرهنگیان و اصحاب رسانه بوجود آورد، تا به وجود مسئولیت مهم خود پی ببرند. این قشر فهیم و دغدغه‌مند با چشم‌اندازی مشترک و هدفی والا در سالن سران اجلاس ملی گردهم آمدند تا یک صدا فریاد زنند، ما راویان صادق پیشرفت ایران هستیم.

این گردهمایی برپایه اهمیت روایت پیشرفت، «روایت قهرمان امید» نامیده شده بود. در این اجلاس، رئیس محترم جمهور ضمن تاکید فراوان بر اهمیت نقش روایتگران به بیان اراده راویانی پرداخت که حماسه‌های نوینی بر جای نهادند و این سبب شد، مسئولیت بزرگی را بر دوش خود احساس نمایم.

بر کسی پوشیده نیست که امام‌راحل و نگاه تحولی ایشان و تشکیل نظامی یک پارچه و تمام عیار از دیانت و سیاست، توانست نقشه‌های خبیثانه دشمنان را نقش بر آب کند و در این برهه حساس، راویان بودند که با تحلیل‌های صحیح و هوشمندانه خود، میراث بزرگ انقلاب‌اسلامی را به این نسل جوان انتقال دادند.

ایرانِ قوی من، مادری که شهدای گلگون کفن و دانشمندان و اسطوره‌های جاویدانی را تقدیم جوامع کرده است، از فتنه‌ها، جریانات نفاق‌برانگیز، تحریم‌های ظالمانه، استکبار و جنگ هشت سال دفاع‌مقدس و طوفان‌های بسیاری عبور و حال استوار ایستاده است.

ایرانِ عزیز من، ایران امیدآفرینِ من، در حالی که برخی کوردلان یاوه‌سرائی کردند که تو آمادگی ساختن زندگی مطلوبی برای انسانِ معاصر نیستی‌، که تو توسعه نخواهی یافت که تو و مردمانت به قلّه‌های موفقیت دست نخواهید یافت، اما کجایند آنها که حال این مادرِ سلیمانی‌پرور، فخری‌زاده پرور و ... خود به الگویی برای کشورهای آزادی‌خواه و عدالت‌طلب بدل گشته است و فرزندان قهرمانت چقدر خوب این پیشرفت‌ها را بیان کردند.

درست ۴۵ سال پیش، انقلاب اسلامی در بطن این مادر دلسوز تولد یافت و یکی از برکات فراوان آن، بیداری اسلامی و خواست مسلمانان برای یک زندگی مسلمانانه شد، جریانات مقاومت با تاسی از انقلاب اسلامی ایران جلوه‌گر شد و جنگ سنگ جایش را به جنگ موشک داد.

میهنِ من، خواستند که مانع قدمهای استوارانه‌ فرزندانت در مسیر پیشرفت‌ها شوند، اما زهی خیال باطل! قطار پیشرفت تو چنان با قدرت بر ریل‌های موفقیت حرکت می‌کند که یکی پس از دیگری، توطئه‌های بدخواهانت را پشت سر می‌گذارد.

از چهار حکایت پیشرفتی که مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد، بخوبی می‌توان دریافت که اگر سالیان دوری واردکننده یک پیچ و مهره بودیم، اما حال با اراده جوانان و نوجوانان و مردم و هدایت رهبری به یشرفت‌های کلانی دست یافته‌ایم و ما صادرکننده تجهیزات بسیاری به سایر کشورها هستیم.

حکایت روی پای خودمان و پیچ‌ و مهره، شعله افتخار به میهن و غرور به پروژه‌های عظیم و راهبردهای خود تأمینی که انجام شده است را در قلبم افروخت و چه زیباست خلق آینده بهتر با اکسیر اراده، تلاش و ایمان مردم کوشای کشورم.

گفتمان همه دنیا و حقانیت نگاه‌ها و بیانات همگان معطوف به روایتگری است و حال منِ دانشجومعلم خبرنگار و دانش‌‌آموزان و خبرنگاران در پشت خاکریز رسانه برای هدف والای خود، یعنی برای روایت حماسه‌های شیرمردان و دلیرزنان، پیشرفت‌های کوچک و بزرگ کشورمان، جان می‌دهیم همچون شهدای گلگون کفن میهنمان که راویان صادق ارزش‌های انقلاب‌اسلامی بودند.

می‌خواهیم با اراده پولادین خود به روایت پیشرفت ایرانمان در تمام ابعاد بپردازیم و بر عهد و پیمان خود با شهدا وفادار بمانیم و به هر طریق، افتخارآفرینی‌های کشور پهناورمان را به تصویر بکشیم تا مبادا دشمنان خیالات واهی به سرشان بزند و با تحلیل‌های غرض‌ورزانه خویش به دنبال تفرقه‌افکنی رود.

من فرزند ایران، پیشرفت‌های ایرانِ قوی را روایت می‌کنم؛ باشد که عنصر افتخار، همدلی، اتحاد و امید را در قلبهای دلدادگان میهن زنده نگه داریم.

*دانش آموزخبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار