اختصاص زمین برای ساخت مسکن کارکنان وزارت علوم و اساتید دانشگاه‌ها

تهران (پانا) - معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت انقلاب اسلامی مهم‌ترین تحول سیاسی اجتماعی دوران معاصر است و نقطه آغاز شکوفایی ملت ایران در بسیاری از زمینه‌ها، بهمن ماه ۱۳۵۷ و پیروزی انقلاب است.

کد مطلب: ۱۴۴۶۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص زمین برای ساخت مسکن کارکنان وزارت علوم و اساتید دانشگاه‌ها

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، علی خطیبی در جشن پیروزی انقلاب اسلامی که در ستاد این وزارت برگزار شد گفت: تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاریخ اقتدار و افتخار ملت ایران علیرغم برخی مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه در دولت پهلوی اول شاهد اشغال کشور توسط شوروی بدون کوچکترین مقاومت بودیم و پهلوی دوم نیز بحرین را که استان چهاردهم ایران بود تقدیم انگلیس کرد گفت: به برکت انقلاب اسلامی و اعتقاد مردم به این انقلاب، در طول هشت سال جنگ نابرابر، ذره‌ای از خاک وطن جدا شد.

خطیبی افزود: در سال ۱۳۵۷ حقوق مستشاران نظامی خارجی در کشور ۱۷ میلیارد تومان و حقوق ارتش ایران ۱۴ میلیارد تومان بود که نشان می‌دهد چقدر کشور به خارج وابسته و فاقد استقلال بود.

وی تاکید کرد: آمار پیشرفت‌های آموزش عالی کشور نسبت به قبل از انقلاب غیرقابل مقایسه است و فقط اشاره به این نکته کافی است که تعداد دانشجویان در سال ۱۳۵۷ برابر ۱۷۵ هزار نفر بود که غالبا در دوره کاردانی و کارشناسی بودند اما هم اکنون بیش از ۳ میلیون دانشجو داریم و اکثر دانشگاه‌های ما دوره دکترا و پسا دکترا دارند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در این جشن گفت: با پیگیری‌های وزیر علوم و همکاری وزارت راه و شهر سازی، برای اولین بار در تاریخ آموزش عالی امکان ساخت مسکن در اراضی مازاد دانشگاه و برای دانشگاهیان فراهم شده است.

خطیبی افزود: با این امکان، در اراضی مازاد دانشگاه‌ها که در طرح تفصیلی و جامع قرار نداشتند برای اعضای هیئت علمی و کارکنان، مسکن احداث و یکی از بزرگترین مشکلات این اقشار را حل می‌کنیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون شرایط واگذاری زمین به عنوان مهمترین فاکتور ساخت مسکن؛ برای احداث بیش از ۱۴۰۰۰ واحد مسکن فراهم شده است و ادامه کار با خود متقاضیان است که فرایند احداث را تکمیل کنند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در جمع کارکنان وزارت علوم گفت: بیش از دو هکتار از اراضی مازاد یکی از پژوهشگاه‌های وزارت علوم در اطراف تهران به ساخت مسکن کارکنان وزارت علوم اختصاص یافت.

وی حل مشکلات یاوران علمی را دغدغه همیشگی وزیر علوم اعلام کرد و گفت: از نکات همیشگی مورد تاکید وزیر علوم به مسئولین ستادی و استانی رفع مشکلات معیشتی و رفاهی کارکنان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار