جشنواره اقوام، فرهنگ و غذاهای محلی در چابکسر برگزار شد

چابکسر (پانا) - جشنواره اقوام و فرهنگ و غذاهای محلی با هدف تقویت و تثبیت فرهنگ گیلانی و آشنایی دانش‌آموزان با غذاها، لباس و بازی‌های محلی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۶۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره اقوام، فرهنگ و غذاهای محلی در چابکسر برگزار شد

جشنواره اقوام و فرهنگ و غذاهای محلی در مدرسه دکتر علیم مروستی چابکسر با هدف تقویت و تثبیت فرهنگ گیلانی و آشنایی دانش‌آموزان با غذاها، لباس و بازی‌های محلی برگزارشد.

از آنجایی که این جشنواره برای آشنایی بهتر دانش‌آموزان با فرهنگ گیلانی بوده و بازارهای محلی با زندگی مردم از گذشته تاکنون پیوندی ناگسستنی دارد، برگزاری بازارچه سنتی به همراه این مراسم، بستری مناسب برای آشنایی بهتر دانش‌آموزان با فرهنگ گیلانی ‌و ایجاد کسب و کار را فراهم می‌کند.

بازارهای دوره‌ای و محلی، نهادهایی سنتی هستند که در گذر زمان تحول یافته و شکل کنونی خود را یافته‌اند. بازارهای محلی می‌توانند مناسب‌ترین مکان جهت فروش محصولات و تولیدات کشاورزی بومی و صنایع دستی روستاییان در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی باشند.

گیلان، یکی از باسابقه‌ترین استان‌های کشور در زمینه داشتن بازارچه محلی، سنتی و روزانه است که این بازارها پیوندی عمیق با زندگی روزمره مردم در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان دارد و در واقع، جزئی از میراث فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و بوم‌شناختی آن محسوب می‌شود.

شایان ذکر است که در کنار این جشنواره، بازارچه سنتی دست‌سازه‌های گیلانی برپا شد.

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس شریفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار