معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

ارج‌نهادن به مقام دانش‌آموزان قرآنی از وظایف مهم متولیان تعلیم و تربیت است

تنظیم نظام فکری و مدیریت زندگی باید بر مبنای اسلام و قرآن باشد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه هدف از برگزاری کنگره منهاج، تقدیر از استعدادهای خارق‌العاده‌ قرآنی است، ارج‌نهادن به مقام دانش‌آموزان قرآنی را از وظایف مهم متولیان تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۶۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ارج‌نهادن به مقام دانش‌آموزان قرآنی از وظایف مهم متولیان تعلیم و تربیت است

کنگره بزرگ قرآنی «منهاج» در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رصد و جریان‌سازی فعالیت‌های قرآنی به همت اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۵ با حضور سید‌احمد موسوی (معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران)، مطلب غفاری (مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵)، قاسم بیانی (مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴)، حیدر همتی (دبیر علمی کنگره منهاج) و جمعی از مدیران و معاونین پرورشی مدارس منطقه ۱۵ شهر تهران در سالن ۵ آذر برگزار شد.

سید‌احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر بر فجرآفرینان نظام مقدس جمهوری اسلامی و با بیان اینکه پیروزی انقلاب شکوهمند ایران، نگینی درخشان در تاریخ معاصر کشور است، گفت: انقلاب اسلامی از بدو تشکیل خود با برهم زدن نظم جهانی، چالش‌های جدی را برای نظام غرب ایجاد کرد و اکنون نظم نوینی در جهان در حال شکل‌گیری است.

موسوی افزود: آمریکا رو به افول و جبهه مقاومت به عنوان برجسته‌ترین جبهه در دنیای امروز مطرح است و تمام این دستاوردها به برکت این انقلاب در جهان به وجود آمده است.

وی خطاب به دانش‌آموزان رتبه‌دار قرآنی اظهار کرد: کنگره منهاج و به عبارتی همه محافل قرآنی در راستای تقدیر از استعدادهای خارق‌العاده‌ای است که خداوند عزوجل به همه ما عنایت فرموده است‌. اگرچه این تقدیر‌ و تشکرها بسیار ناچیز است اما وظیفه همه متولیان تعلیم و تربیت، بسترسازی برای ارج‌نهادن به مقام دانش‌آموزان قرآنی است.

موسوی خاطرنشان کرد: در سالیان متمادی، ابزارهای رسانه‌ای بسیار تلاش کردند تا فرزندان این مرز و بوم و کشور را از مقدسات، آرمان‌ها و ارزش‌های متعالی منحرف کنند اما امروز شاهدیم که فرزندان انقلاب در عالی‌ترین درجات، مسیر تعالی را طی می‌کنند و مصداق این ادعا نیز استقبال ۳۰ هزار نفری دانش‌آموزان از مراسم اعتکاف، برنامه‌های مذهبی مدارس و انس با قرآن کریم است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش پایتخت با بیان اینکه فاصله و خلاء تولد تا مرگ با تربیت پُر می‌شود، افزود: هیچ تربیتی بالاتر و منسجم‌تر از تربیت قرآنی نیست. به فرموده قرآن کریم «خَیرُكُم من تعلَّمَ القرآنَ و علَّمَه» بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد.

وی ادامه داد: این عبارت، وظیفه‌ای سنگین را بر دوش متولیان قرار می‌دهد. چرا که فرزندان ما در فضای قرآنی و الهی رشد و زمینه تحقق اهداف برتر و برجسته نظام را فراهم می‌‌کنند. فضای منازل، جامعه و مدارس باید پاک و معنوی باشد تا نوجوانان بتوانند در این فضا استعدادهای الهی و فطرت پاک خود را شکوفا کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر عوامل مدرسه اعم از مدیر، مربیان و معلمان دارای تربیت قرآنی باشند، دانش‌آموزان نیز قرآنی و نورانی تربیت می‌شوند و علاوه بر این جامعه ما نیز منور به نور قرآن خواهد شد و عواملی چون اخلاق قرآنی، شجاعت قرآنی، منش قرآنی و سلوک قرآنی گسترش بیشتری خواهد یافت.

وی ادامه داد: امروزه دشمن در آرزوی دست‌نیافتنی خود برای تربیت فرزندان انقلاب به شیوه تربیت غرب است اما همه متولیان و دست‌اندرکاران حوزه تربیتی دریافتند که آنچه در غرب در حال رخداد است، یک کابوس وحشتناک است و پناه بردن به قرآن و نماز، تنها راه نجات ما از فرو‌ رفتن به منجلاب غرب است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه خانواده باید با جامعه و مدرسه همسو باشد، افزود: خانواده در فرآیند تعلیم و تربیت، پایه‌گذار تربیت و مدرسه، مکمل این فرآیند بوده و جامعه این فرآیند و روند را تعالی می‌بخشد و هرچه جامعه ما در بستر الهی و تربیت اسلامی رشد یافته باشد، فرزندان ما در امان خواهند بود.

وی با بیان اینکه تنظیم نظام فکری و مدیریت زندگی ما باید بر مبنای اسلام و قرآن باشد، خاطرنشان کرد: یادآوری تمامی ایام‌الله‌ها از قبیل دهه مبارک فجر از وظایف مهم دستگاه تعلیم و تربیت است. چرا که بر اساس آیه قرآن مجید «وَمَن يُعَظِّمۡ شَعَـٰٓئِرَ ٱللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقۡوَى ٱلۡقُلُوبِ»، یادآوری این ایام تقوای دل را افزایش می‌دهد.

شایان ذکر است در پایان از کتاب مجموعه مقالات برگزیده کنگره قرآنی منهاج نیز رونمایی شد.

خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار