مدیر راهبری و ساماندهی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

خواندن شعر و سرود در شخصیت کودکان تاثیر به‌سزایی دارد

مشهد (پانا) - مدیر راهبری و ساماندهی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: خواندن شعر و سرود در شخصیت کودکان تاثیر به‌سزایی دارد و از جمله عوامل تقویت هویت ملی و مذهبی آن‌ها است.

کد مطلب: ۱۴۴۶۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
خواندن شعر و سرود در شخصیت کودکان تاثیر به‌سزایی دارد

الهام رجب‌لو در بازدید از مراحل فیلمبرداری پشت صحنه سرود کودکان مراکز پیش‌دبستانی ناحیه ۷ مشهد در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: شعر خواندن به جز تاثیر بلندمدتی که در زندگی کودکان دارد، چند خاصیت بسیار مهم هم برای رشد قوای شناختی و کلامی آن‌ها مثل روان‌خوانی و درک هر چه بهتر کلمات و تقویت حافظه و معرفی مفاهیم ادبی دارد که آشنایی با این مفاهیم می‌تواند دانش زبانی کودک شما را بالاتر ببرد و نویسنده بهتری از او بسازد.

وی ادامه داد: همه کودکان به‌طور فطری، شعر را دوست دارند و از آن لذت می‌برند. پس پدران و مادران و مربیان وظیفه دارند در سنین کودکی، شنیدن و خواندن شعر را در کودکان تقویت کنند و این کار را تا سنین نوجوانی نیز ادامه دهند تا علاقه به شعر در آن‌ها ذاتی شود.

رجب‌لو گفت: دانش‌آموزان در ارتباط‌ها و گروه‌های سرود، مسئولیت‌هایی را قبول می‌کنند و ارتباطه‌ایی می‌گیرند که در شخصیت آن‌ها تاثیر خواهد داشت و این موارد در سند تحول بنیادین به آن‌ها تاکید شده که باید تقویت شود و در مدرسه هم اگر ادامه‌دار شود در شخصیت آن‌ها نهادینه می‌شود.

مدیر راهبری و ساماندهی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خاطرنشان کرد: هماهنگی و شور و نشاط و شوقی که خانواده‌ها در اجرای سرود داشتند، نشان می‌داد که این کار موثر است و قطعا جایگاه خوبی در نزد خانواده‌ها دارد که به این شکل استقبال کردند.

دانش‌آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار