در چهل‌و‌دومین مسابقات قرآن دانش‌آموزی در مقطع متوسطه اول و دوم عنوان شد:

‌آشنایی دانش‌آموزان با معانی و زیبایی‌های کلام الهی یکی از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی‌ است

تهران (‌پانا‌) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه ۴ با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی ترویج فرهنگ قرآن است، رسیدن به رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش‌‌آموزان و آشنایی آنان با معانی و زیبایی‌های کلام الهی را از دیگر اهداف مسابقات عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
‌آشنایی دانش‌آموزان با معانی و زیبایی‌های کلام الهی یکی از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی‌ است

چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در مقطع متوسطه اول و دوم مدارس آموزش و پرورش منطقه ۴ به میزبانی دبیرستان دخترانه متوسطه دوره اول آسیه و دبیرستان پسرانه متوسطه دوره اول شهید نورعلی در رشته‌های قرائت، تحقیق و ترتیل، با حضور پرشور دانش‌آموزان برگزار شد.

سید‌‌جواد فیاضی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات رسیدن به حیات طیبه است، اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان برای برقراری ارتباط با دانش‌آموزان، یک کار جسورانه و قابل تحسین از وزارت آموزش و پرورش است. مسابقات قرآن دانش‌آموزی تاثیرات بسیاری در شکوفایی استعداد دانش‌آموزان و ایجاد روحیه خودباوری و امید و نشاط و ایجاد معنویت در دل خانواده‌ها دارد. دانش‌آموزان در مدرسه استعدادیابی می‌شوند و دانش‌آموزانی که در تعالیم قرانی استعداد دارند به این مسابقات راه پیدا می‌کنند.

فیاضی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت نماز اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی ترویج فرهنگ قرآن، رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش‌آموزان و آشنایی دانش‌آموزان با معانی و زیبایی‌های کلام الهی است که به تدریج باعث انس و تدبر بیشتر دانش‌آموزان با قرآن می‌شود. دانش‌آموزانی که در فضای قرآن و نماز و اینگونه مسابقات قرار می‌گیرند خودشان را بیمه می‌کنند و ان شاءالله عاقبت به خیر خواهند شد و حضورشان در این رویداد قرآنی قابل ستایش است و در این بین فرهنگیان در گسترش این فرهنگ باید با دلسوزی و تلاش خالصانه در امر تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم گام بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار