استاندار سیستان و بلوچستان:

سرعت پیشرفت کشور در گرو آموزش و پرورش قوی و تربیت دانش‌آموزانی توانمند، خلاق و ماهر خواهد بود

زاهدان (پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان گفت انتظار از نخبگان، ایجاد تحول و تغییر رو به پیشرفت است و اگر سرعت پیشرفت کشور را می‌خواهیم؛ باید به آموزش و پرورش قوی بیندیشیم که بتواند انسان‌هایی توانمند، خلاق و ماهر تربیت کند.

کد مطلب: ۱۴۴۵۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
سرعت پیشرفت کشور در گرو آموزش و پرورش قوی و تربیت دانش‌آموزانی توانمند، خلاق و ماهر خواهد بود

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان عصر امروز در نشست صمیمی با دانش آموزان نخبه ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انتظار از نخبگان ایجاد تحول و تغییر رو به پیشرفت است و این تلاش جدی است که می‌تواند منجر به رشد و بالندگی شود.

وی افزود: سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان کشور است و باید در بسیاری از شاخص‌ها رتبه اول را به خود اختصاص دهد؛ در همین راستا لزوم توجه ویژه به استعدادهای دانش‌آموزان و تربیت نخبگان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کرمی ادامه داد: اگر سرعت پیشرفت کشور را می‌خواهیم باید به آموزش و پرورش قوی بیندیشیم که بتواند انسان‌هایی توانمند، خلاق و ماهر تربیت کند و اگر در دستگاه تعلیم و تربیت خوب عمل کنیم، در دانشگاه‌ها و سطح جامعه مشکلات کاهش می‌یابد.

استاندار بیان داشت: فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باید کارآفرین باشند و زمینه تربیت آنها در آموزش و پرورش ایجاد می‌شود؛ در حقیقت موفقیت دانشگاه‌ها و دانشجویان در گرو کار خوب و موثر در آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید مهارت محور باشند و فضاهای مهارتی و اشتغال زایی برای آنان توسعه یابد؛ چرا که سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های کم نظیر است و می‌توان به درستی از آن بهره‌گیری کرد و در مسیر توسعه قرار داد.

کرمی خطاب به دانش آموزان گفت: خود را فقط به فضای مدرسه محدود نکنید؛ شما می‌توانید در مجموعه پارک علم و فناوری و دیگر فضاهای علمی و مهارتی حضور یافته و از این ظرفیت به درستی بهره‌گیری کنید.

وی خطاب به مسئولین دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: از توان و ایده و افکار دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف مشارکت گرفته تا زمینه خودباوری و اعتماد به نفس در آنان تقویت یابد.

استاندار گفت: موفقیت انسان در گرو تلاش اوست و کار علمی نیازمند همت و اراده و پشتکار افراد است؛ پس سعی کنید جهش علمی را در وجود خودتان ایجاد و باور کنید و به دنبال مطالعه در حوزه‌های مختلف باشید.

کرمی بیان داشت: نوشته‌های شما در هر زمینه‌ای حاصل فکر و اندیشه و ایده شماست و این تحرک فکری است که موجب بارش فکری می‌شود؛ بدانید که علم مقوله‌ای گسترده و پایان ناپذیر است؛ پس هیچگاه و در هیچ جایی متوقف نشوید و به دنبال کسب دانش و مهارت باشید.

استاندار سیستان و بلوچستان قرآن را کتاب هدایت و رشد و تکامل بشر دانست که در خصوص علم و علم‌اندوزی توصیه‌های فراوانی دارد؛ اسلام نیز می‌گوید کسب علم و تفکر عبادت است؛ چون تفکر انسان را رشد داده و توانمند می‌کند.

وی اظهار داشت: در کسب علم و دانش محدود به زمان و مکان نباشید و با اراده و مصمم به دنبال آن بوده تا بینش و بصیرتتان به جهان پیرامونتان رشد یابد.

کرمی خاطرنشان کرد: دستاوردهای ایران اسلامی و دانشمندان این سرزمین شگفت انگیز و فراوان است؛ چرا که ایرانیان سرشار از خلاقیت و نوآوری هستند و اراده‌هایی قوی و مصمم پشت همه این‌هاست.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اندوختن دانش و به کارگیری آن بیان داشت: در جنگ شناختی دشمن به دنبال شکستن اراده‌ها و ایجاد یاس و ناامیدی است و تسخیر ذهن و فکر شما را دنبال می‌کند؛ پس باید به شدت از داشته‌هایتان مراقبت کنید.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در جهان هستی با اراده بشر کارِ نشد وجود ندارد؛ همه مولفه‌ها قابل دسترسی و حل هستند؛ لذا از دانش آموزان نخبه انتظار داریم برای حل مشکلات استان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و بسیاری از حوزه‌های دیگر فکر و ایده ارائه نمایند تا اصلاح امور صورت گیرد.

کرمی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط حال حاضر مملکت قابل قیاس با گذشته نیست و اکنون فرصت هر نوع کار و تلاش و ایده پردازی وجود دارد؛ چرا که ایران اسلامی مقتدرتر از گذشته در مسیر پیشرفت و رو به جلو قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار