جام ملت‌های آسیا۲۰۲۳؛

واکنش رسانه‌های خارجی به دیدار ایران _ ژاپن

الجزیره: ایران _ ژاپن جدال غول‌های آسیاست

تهران (پانا) - رسانه‌های خارجی و برخی پایگاه‌های خبری اروپایی، نسبت به دیدار (تیم ملی فوتبال ایران _ ژاپن)، واکنش نشان دادند.

کد مطلب: ۱۴۴۵۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
واکنش رسانه‌های خارجی به دیدار  ایران _ ژاپن

رسانه‌های خارجی، نسبت به دیدار حساس تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن واکنش نشان دادند. این دیدار یکی از فینال‌های زودهنگام هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیاست، یوزهای ایرانی در این رقابت‌ها، دنبال طلسم‌شکنی ناکامی در تصاحب عنوان قهرمانی این پیکارها در ادوار گذشته هستند.

رسانه‌های خارجی در خصوص این دیدار مهم و حساس، واکنش نشان دادند. به چند مورد از این امواج رسانه‌ای خارج از مستطیل سبز جام ملت‌ها اشاره می‌کنیم.

*سایت ویتنام که یکی از این رسانه‌هاست، به غیبت مهدی طارمی در این دیدار اشاره کرد و نوشت؛

تیم ایران، مهدی طارمی را در ترکیب خود ندارد در حالی که ژاپن بعد از پایان مصدومیت "میتوما" می‌تواند ازاین بازیکن بهره ببرد و این بازیکن در بازی قبلی نشان داد قادر است، یک تنه سامورایی‌ها را به مرحله بعد برساند.

این سایت ویتنامی در واکنش به برد حساس تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه نیز نوشته است:

اگر چه ایران در دور گروهی در مقابل تیم‌های ضعیفی به میدان رفت و بازی با فلسطین، امارات و هنگ کنگ خیلی برای این تیم دشوار نبود، اما در بازی با سوریه این تیم به زحمت افتاد و اگر زودتر از خواب بیدار نشده بود، شاید با جام وداع می‌کرد.

ژاپن در رده اول آسیا قرار دارد و ایران در رتبه دوم قرار گرفته و همین موضوع می‌تواند، جذابیت این بازی را بیشتر کند و دو تیم برای حفظ برتری خود، باید در این بازی نشان دهند که رتبه‌های آنها در کجای آسیاست.

بازی تیم‌های فوتبال ایران و ژاپن، ساعت ۱۴:۳۰ به وقت قطر و ۲۲:۳۰ به وقت ویتنام برگزار می‌شود.

*از طرفی هم دیگر رسانه خارجی، الجزیره روز آخر مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا را روزی تاریخی با جدال کلاسیک تیم ملی فوتبال ایران با ژاپن، برشمرد و این دیدار را جدال غول‌های آسیا دانست و در واکنش نسبت به این دیدار، نوشت:

غول‌های آسیا در این مرحله، با هم روبرو می‌شوند و برنده این بازی می‌تواند به دور نیمه نهایی صعود کند و با برنده دیگر دیدار، امروز یعنی ازبکستان و قطر روبرو شود. ژاپن با ۴ بار قهرمانی در جام ملت‌ها، رکورد دار است و ایران نیز ۳ بار قهرمان این جام شده است، این بازی برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر چه ژاپن در مرحله قبلی موفق شد، با ۳ گل بحرین را شکست دهد، اما آنها در دیدار با همسایه ایران یعنی تیم عراق بازی سختی داشتند و ۲ بر ۱ شکست خوردند،این کار ژاپن را سخت‌تر می‌کند و آنها باید در مقابل ایرانی بازی کنند که بازیکنان شاخصی دارد.

تنها نکته این بازی در ترکیب ایران، غیبت مهدی طارمی به دلیل محرومیت است و باید دید ایران با استفاده از دیگر ستاره‌های خود، از پس ژاپن بر می‌آید یا خیر؟

دیدار تیم‌های ملی ایران و ژاپن امروز، از ساعت ۱۵ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی برگزار می‌شود.

*چند پایگاه خبری هم به صعود سخت تیم ملی فوتبال ایران به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها اشاره داشتند؛

پایگاه خبری «TheStar» نوشت: تیم ایران با پیروزی برابر سوریه در ضربات پنالتی موجب شد شاهد یک دیدار «یک چهارم نهایی لذیذ» باشیم. امیر قلعه نویی با این پیروزی روند شکست ناپذیری خود را ادامه داد و تعداد این بازی‌ها را به ۱۵ رساند.

پایگاه خبری «dailysports» هم در خصوص این دیدار، نوشت: تیم ایران به عنوان یک تیم محبوب پای به این مسابقات گذاشت، اما چنین نتیجه‌ای برای تیم ایران که از رنکینگ بالایی برخوردار است دور از انتظار بود.

«besoccer» هم نوشت: ایران در درام ضربات پنالتی برابر سوریه جان سالم به در برد و علیرضا بیرانوند قهرمان این دیدار بود.

وبسایت «beinsports» هم ضمن اشاره به ۱۰ نفره شدن تیم ملی، نوشت: ۱۰ مرد ایران خونسردی خود را در این دیدار حفظ کردند و توانستند در ضربات پنالتی پیروز شوند.

پایگاه خبری «espn» نوشت: نسل طلایی فوتبال ایران از دیدار با سوریه جان سالم به در برد، تا رویاهایش برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را حفظ کند. تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی، باید به مصاف ژاپن برود و امیدوار از بتواند، انتقام دوره قبلی این مسابقات را که با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد بگیرد. به خصوص آنکه اکثر بازیکنان حاضر در این مسابقات در جام ملت‌های ۲۰۱۹ هم حضور داشتند.

*از طرفی هم رسانه‌های هلندی وابسته به باشگاه فاینورد، نیز نسبت به صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله یک چهارم نهایی به همراه علیرضا جهانبخش اشاره داشتند؛

رویارویی آیاسه اوئدا با علیرضا جهانبخش

پایگاه خبری «fr010» نوشت: جام ملت‌های آسیا، هنوز برای آیاسه اوئدا و برای علیرضا جهانبخش تمام نشده است و هر دو بازیکن در مرحله یک هشتم با تیم ملی کشورشان پیروز شدند و حالا در یک چهارم نهایی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

رسانه «fr12» هلند هم نوشت: ایران و علیرضا جهانبخش، با برتری برای سوریه به مصاف آیاسه اوئدا در تیم ژاپن خواهد رفت.

رسانه Voetbal International هم نوشت: ایران برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی، با چالش و دشواری فراوانی مواجه شد و در این مرحله، شاهد تقابل علیرضا جهانبخش و آیاسه اوئدا خواهیم بود.

تایمز ژاپن، نیز با استناد به حرف‌های عزت اللهی نوشت: ایران، پس از نجات در بازی مقابل سوریه، متحدتر برابر شاگردان موریاسو صف آرایی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار