وزیر فرهنگ در بازدید از نمایشگاه بخش رقابتی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر:

حمایت‌ها از برگزیدگان جشنواره هنرهای تجسمی افزایش می‌یابد

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و محمد خراسانی‌زاده مدیر‌کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ امروز جمعه ۱۳ بهمن با حضور در مجموعه فرهنگی هنری صبا (فرهنگستان هنر) از نمایشگاه بخش های رقابتی(طوبای زرین) و بازار هنر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
حمایت‌ها از برگزیدگان جشنواره هنرهای تجسمی افزایش می‌یابد

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه بخش‌های رقابتی (طوبای زرین) و بازار هنر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در مجموعه فرهنگی هنری صبا (فرهنگستان هنر) تا ۳۰ بهمن جاری همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و در روزهای جمعه و ۲۲ بهمن از ساعت ۱۵ تا ۲۰ پذیرای عموم مخاطبان خواهد بود.

محمدمهدی اسماعیلی پس از این بازدید با، افزود: آثاری که در نمایشگاه امسال عرضه شده نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته و هنرمندان برجسته در بخش های رقابتی شرکت کردند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه کارهای جدید، فاخر و ارزشمند در این نمایشگاه به نمایش عمومی درآمده است، تصریح کرد: از اهالی فرهنگ و هنر و همکارانم در بخش های مختلف دولت دعوت می‌کنم در این نمایشگاه حاضر شوند.

اسماعیلی گفت: این نمایشگاه در کنار خلاقیت های بالای هنری به دغدغه ها و مسایل امروز جامعه ایرانی و جهانی توجه کرده و علاوه بر اینکه به مسأله غزه به صورت ویژه پرداخته است به موضوع جوانی جمعیت و پیشرفت‌های کشور نیز در این جشنواره توجه و کارهای خوبی در مورد آنها خلق شده است.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: هر زمان حوزه هنرهای تجسمی رونق بگیرد سایر هنرهای تصویری از پویانمایی گرفته تا سایر عرصه‌های هنری که به این حوزه وابسته است نیز ارتقا می‌یابد.

وی افزود: در ۲۲ رشته جشنواره هنرهای تجسمی برگزار شده است و ۲۲ دبیر دارد و در همه استانها هم دبیر استانی دارد که ذیل جشنواره فجر هنرهای تجسمی گرد هم آمده‌اند و به همه آنها خداقوت می‌گویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره جوایز این جشنواره گفت: سال گذشته در محل اهدای جوایز میزان جوایز را بیشتر کردیم انشاالله امسال هم برخلاف مشکلاتی که داریم تلاش می کنیم تجلیل شایسته‌ای از هنرمندان داشته باشیم و علاوه بر آن در قرارگاه شهید آوینی برای همه بخش های انجمن های فعال حمایت های ویژه ای درنظر گرفته شده است که جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وزیر فرهنگ درباره زمان برگزاری این جشنواره افزود: بخشی از جشنواره‌های ما مثل جشنواره موسیقی و مد و لباس با فاصله از ایام دهه فجر برگزار می شوند، دوستان باید این مسئله را تدبیر کنند. البته لذت بخش تر این است که همزمان با دهه فجر این اتفاقات فاخر رخ دهد ولی با این حال تابع جمع بندی همکارانمان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار