طنین دلنشین فرهنگ و هنر از دیار سمنگان

بجنورد(پانا)_ به مناسبت گرامیداشت هفته ی فرهنگ و هنر، تولیدات فرهنگی و هنری دانش آموزان در نمایشگاهی در سطح شهرستان سملقان با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد

مدیر کل اداره آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : آموزش و پرورش استان در دوسال گذشته در توسعه ی متوزان رشته ای جهش بسیارخوبی داشته بطوری که ۸ درصد رشد در جذب هنرستان ها داشته ایم که این آمار در دوسال گذشته ۳۶ درصدبوده وهم اکنون به ۴۴ درصدرسیده است و درآینده نزدیک با کمک اولیا و مشاوران و همت دانش آموزان حتما به ۵۰ درصد خواهیم رساند.
اکبری افزود: باور داریم با ایجاد رشته های خوب در هنرستان ها اشتغال آینده ی فرزندانمان را تضمین خواهیم کرد.
ابوالقاسم اکبری گفت: سال گذشته در راز و جرگلان دو هنرستان(پسرانه )با محور پرورش اسب اصیل ترکمن و دیگری هنرستان دخترانه با محوریت فرش دویدوغ (فرش دورو ابریشم) که مهارت آموزان ضمن آموزش علمی، عملی و تئوری که در این هنرستان می بینند بازار کار در منزلشان ایجاد می کنند؛ شروع به فعالیت نموده است.

مدیر کل آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: برکات انقلاب اسلامی در زمینه ی هوافضا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری گفت:
تک تک دانش آموزان می توانند با تشویق پدران مادران اقوام خویشان به حضور حداکثری و انتخاب اصلح در حوزه های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در امر انتخابات نقش آفرین باشند.

وی درادمه افزود: بعد از ۳۱ سال رتبه یک کنکور سراسری در سال تحصیلی گذشته قبولی بیش از ۲۲ رشته دور قمی در کنکور سراسری کسب ۵۰۹ مقام آوری در مرحله ی اول المپیادهای علمی دانش آموز ان خراسان شمالی کسب ۳ مدال برنز جهانی ۹ مدال ملی درحوزها ی پرورشی فرهنگی قرآنی جشنواره ای نوجوان خوارزمی وکسب موفقیت در جشن الفتا ویژه هنرستان ها از جمله موفقیت های چشمگیر استان خراسان شمالی برشمرد که به لطف خداوند و همت دانش آموزان و مجموعه ی آموزش و پرورش و اولیای گرانقدر کسب شده لست.

هفته فرهنگ و هنر، فرصت طلایی برای معرفی دانش‌آموزان هنرمند، تقویت انگیزه هنری و تثبیت انتخاب مسیر آینده هنری آنان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار