تیزر سومین جشنوارهٔ ملی تئاتر درسی رونمایی شد

۲۰ بهمن آخرین فرصت ارسال آثار است

هرمزگان(پانا) - تیزر سومین جشنوارهٔ ملی تئاتر درسی کشور در دبستان لاله‌های انقلاب واقع در روستای دهوی شهرستان میناب، با حضور مسولین استانی و شهرستانی رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تیزر سومین جشنوارهٔ ملی تئاتر درسی رونمایی شد

محمود غیبی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هرمزگان در آیین رونمایی از تیزر سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور گفت: در سال گذشته بالغ بر شش هزار اثر به دبیرخانه کشوری جشنوارهٔ تئاتر درسی در میناب ارسال شده بود که نشانگر علاقه و شور دانش آموزان سراسر کشور برای حضور فعال و مشارکت حداکثری بوده است.

وی همکاری مدیران و معلمان را از مهمترین علل مشارکت مطلوب دانش آموزان برشمرد و افزود: با توجه به جایگاه هنر خصوصا هنرهای نمایشی در تسهیل روند آموزشی، بیش از ۲۰ هزار دانش آموزان در فرایند تئاتر درس مشارکت داشتند.

به گفته غیبی، در سال جاری روند اجرای این جشنواره کشوری دچار تغییراتی شده است و آثار هر استان ابتدا در دبیرخانه استانی مورد بازبینی قرار می‌گیرد و آثار برتر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

داریوش فدویان دبیر اجرای سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور گفت: آثار دانش آموزان ابتدا در ۳۲ دبیرخانه استان‌ها در تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ داوری و پالایش خواهند شد و به صورت میانگین از هر استان، ۱۵ اثر برتر به دبیرخانه کشوری که در کانون شهید عمرانی شهرستان میناب مستقر می‌باشد، ارسال خواهند می‌شود.

وی افزود: از ۲۵ الی ۳۰ بهمن ماه سال جاری، قریب به ۵۰۰ اثر برتر دانش آموزان استان‌ها در مرحله کشوری توسط چهار داور که از سوی وزارت آموزش و پرورش برگزیده می‌شوند، مورد بازبینی قرار می‌گیرد و در نهایت ۲۵ اثر برتر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.

به گفته فدویان، ۲۵ اثر برگزیده در مرحله نهایی به صورت نمایش حضوری از ۱۵ الی ۱۷ اسفندماه به میزبانی شهرستان میناب پایتخت تئاتر درسی ایران، با هم رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار