مدیر مسئول هفته‌نامه فرهنگ ملایر:

فرهنگ سقفی ندارد

همدان (پانا) - مدیر مسئول هفته‌نامه فرهنگ ملایر و رئیس کمیسیون فرهنگی شهرستان ملایر انقلاب ایران را انقلابی فرهنگی نامید و تاکید کرد فرهنگ سقفی ندارد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ سقفی ندارد

مراد طاهرنیا، مدیر مسئول هفته‌نامه فرهنگ شهرستان ملایر، ضمن تبریک هفته فرهنگ گفت: امام راحل ارزش بسیاری برای فرهنگ قائل بوده و فرمود: فرهنگ اساس استقلال ملت است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب فرهنگی بود و نه انقلابی کودتا گونه و یا حتی به طور کامل سیاسی و همین زمینه فرهنگی باعث شد، جهان مجذوب استقلال طلبی ایران شود.

طاهرنیا تصریح کرد: برای فرهنگ، سقفی وجود ندارد و هیچگاه نمی‌توان گفت که اوج فرهنگ در کجاست. کار فرهنگی همواره باید در تمام جوانب درآمیخته شود تا به سطح مورد نظر برسد.

وی گفت: فرهنگ و هنر دو بال یک پرنده است که باعث رشد و ارتقا سطح درک بشریت می‌شود. این فضا سبب تعالی روح و جسم از لحاظ هنری و فرهنگی می‌شود. در واقع، هرگاه فرهنگ را در قالب هنر استفاده کردیم، نتایج بسیاری گرفتیم.

طاهرنیا در مورد هفته فرهنگ گفت: ارزش فرهنگ آنچنان بالاست که هفته‌ای به نام فرهنگ نامگذاری شده و در آن معیارهایی از فرهنگ در هر شهر اندازه‌گیری شده است.

طاهرنیا در پاسخ به پانا در مورد سابقه شورای فرهنگ شهرستان ملایر، گفت: این شورا حدود پنج سال است تاسیس شده. ریاست آن به مدت سه سال است به من محول شده که در این سه سال فعالیت‌ها را به دو گروه عموم و خواص دسته‌بندی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: کارهایی که برای عموم مردم جامعه انجام شده بسیار است که از مهمترین آنها می‌توان به ترویج گویش ملایری، تأسیس مجمع خیرین فرهنگ در سطح شهرستان و ایجاد کلاس‌های آموزشی فرهنگی در شهرستان نام برد. همچنین تلاش‌های بسیاری برای آموزش فرهنگ صحیح به دانشجویان، روحانیون، فرهنگیان و دانش‌آموزان شده است.

در پایان طاهرنیا گفت: شهرستان ملایر از لحاظ معیارهای فرهنگی اولین شهرستان در سطح استان شناخته شده است. در سطح کشور نیز این شهر با اختلافی اندک از شهرهای بزرگ، به عنوان بافرهنگ‌ترین شهرستان کشور شناخته می‌شود‌.

دانش آموز خبرنگاران: ابوالفضل رنجبر، ملیسا رضیی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار