اجرای 52 پروژه کلان فرهنگی به کمک مجموعه‌های مردمی در دولت سیزدهم

۳ جشنواره فرهنگی در آذربایجان شرقی احیا شد/ افزایش سینما دوستان در تبریز

تبریز (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت در حوزه فرهنگی برای اولین بار با شعار مردمی‌سازی فرهنگ،۵۲ پروژه کلان فرهنگی به مجموعه‌های فرهنگی مردمی سپرده شده است.

کد مطلب: ۱۴۴۴۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای 52 پروژه کلان فرهنگی به کمک مجموعه‌های مردمی در دولت سیزدهم

سید محمد حسین بلاغی، مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران گفت: خاستگاه انقلاب اسلامی کارکرد اجتماع است، چرا که بی نظیرترین، معروف ترین و مهم ترین انقلاب فرهنگی و عقیدتی در طول تاریخ است.

وی با بیان اینکه مبنای انقلاب اسلامی یک مبنای فرهنگی است، افزود: بر اساس این مبنا حوزه اقتصاد، حوزه مسائل اجتماعی و سیاسی شکل پیدا می کند.

بلاغی در ادامه به پایبند بودن فرهنگ و رشد جامعه اشاره کرد و افزود: ما معتقدیم که فرهنگ در حقیقت محل رشد جوامع است و در حقیقت فرهنگی است که می تواند یک جامعه را به سوی تعالی یا به سوی زوال بکشاند.

وی با تاکید بر مطالعه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در همه ابعاد و نشر آنها توسط اصحاب رسانه، خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی به سمت یک تحول رفتیم. امسال ۵۰ میلیارد تومان از تسهیلات نفتی را برای پروژه های عمرانی جذب کرده ایم و با این سرمایه قرار است تمامی پروژه های نیمه کاره به پایان برسند.

بلاغی به خانه فیلم و سریال اشاره کرد و گفت: مجتمع فرهنگی و خانه فیلم و سینمای هریس در آستانه افتتاح است، مقبره‌الشعرا بعد از ۱۰ سال از فضای داخلی و خارجی روبه روال به خوبی سروسامان پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مجموعه های ما از جمله مجتمع فرهنگی ۲۹ بهمن و ۲۲ بهمن بهسازی شده اند و در حوزه فرهنگی برای اولین بار با شعار مردمی سازی فرهنگ ۵۲ پروژه کلان فرهنگی را به مجموعه های فرهنگی مردمی سپرده ایم.

بلاغی ادامه داد: در حوزه فرهنگی چند فعالیت احیا شده است که یک نمونه پروژه نمایشگاه کتاب بود بعد از ۴ سال احیا شد و نفس احیای کتاب بی نظیر بود.

وی در ادامه گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده از روزنامه های محلی حمایت می شود و امسال ۳۸ رسانه جدید و ۶۹ نمایندگی از استان مجوز گرفته اند.

بلاغی خاطرنشان کرد: تنها استانی که مجوز برای کتاب از طریق خود استان داده است،فقط استان آذربایجان شرقی بوده و جشنواره شعر در مقبرة الشعرا برگزار شد.

بلاغی به نمونه ای از جشنواره های برگزار شده که امسال احیا شده اند گفت: جشنواره خوشنویسی غدیر، جشواره مشق عشق ملکان، جشواره فیلم و عکس روستایی کلیبر در استان ما احیا شدند و نویددهنده روزهای خوب هستند.

بلاغی گفت: در سال های اخیر ۳۳۱ هزار نفر به سینما ها رفتند اما امسال با بیشترین استقبال مردمی به تعداد ۵۶۱ هزار نفر رسید و روز های دوشنبه نیم بها است.

وی خبر داد: در حوزه کنسرت و اجراهای صحنه ای افزایش ۶۵ درصدی و در حوزه نمایش ۲۷ درصدی داشتیم.

وی تاکید کرد: سینما و نمایش فقط به عنوان یک تفریح نیست، بلکه یک کنش فرهنگی برای جامعه است.

بلاغی به افزایش درصدی صندوق اشاره کرد و افزود: ۲۱ درصد تعداد اعضای صندق اعتباری هنر افزایش یافته اند و۷۵۰ نفر امسال تعداد اعضای جدید صندوق هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی ۶۰ عنوان برنامه اجرا شده اند که در حوزه قرآنی و دوره تربیت معلم بشری با حضور بیش از ۲۰۰ نفر که در تبریز برگزار شد و مجتمع ترتیل سینا طباخی در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص برنامه های پیروزی انقلاب اسلامی گفت: استان آذربایجان شرقی میزبان جشنواره فجر ملی است و ۳ فیلم از استان در جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

بلاغی به افتتاحیه فیلم فجر اشاره کرد و افزود: افتتاحیه فیلم فجر ۱۵ بهمن آغاز می شود و ۱۶ تا ۲۲ بهمن جشنواره فیلم فجر در ۳ سینما اکران خواهد داشت.

وی در آخر خاطرنشان کرد:جشنواره شعر فجر هم در بخش محفلی و هم برنامه تلویزیونی با مشارکت صدا و سیما در مقبره الشعرا تولید می شود.

دانش آموز خبرنگار: اسرا بابائی- سنا بهروز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار