مسئول برگزاری اعتکاف کانون فرهنگی بنیان:

دل نوجوان مانند زمین آماده کشت است

مشهد(پانا) - مسئول برگزاری اعتکاف کانون فرهنگی بنیان گفت به فرموده امام رضا(ع) دل نوجوان مانند یک زمین آماده کاشت است که هر آنچه در آن کاشته شود را می‌پذیرد.

لینک کوتاه کپی شد
دل نوجوان مانند زمین آماده کشت است

مهدی مشکینی عنوان کرد: دشمن نیز با توجه به همین فطرت پاک و تاثیرپذیر نوجوانان به دنبال منحرف کردن این قشر و دور کردن آنان از آرمان های انقلاب است؛ بنابراین برگزاری مراسم اعتکاف برای نوجوانان از دو جهت دارای تاثیر مثبت است. از طرفی اثر تربیتی محکمی بر روی نوجوانان و تقویت گرایش آنان به معنویات دارد و از طرف دیگر زمینه تبیین ارزش های انقلابی را برای آنان بوجود می آورد تا بتوانند دربرابر هجوم دشمن مقاومت کنند.

مشکینی افزود: برنامه هایی که برای نوجوانان معتکف اجرا شده حول محور جهاد تبیین و شامل مباحث خانواده، رشد فردی، مشاوره تحصیلی، مباحث سیاسی روز، تبیین ابعاد جنگ غزه و مواردی از این دست بوده است.

مریم امت رضا، فرمانده بسیج پایگاه سیدة النساء مسجد فاطمة الزهرا در خصوص برنامه های اجرا شده در اعتکاف دانش آموزی گفت: تبیین مسایل اعتقادی و معرفتی و سواد رسانه در محیط کاملا دوستانه و همراه با بازی و تفریح توسط اساتید حوزه و دانشگاه با فن بیان عالی برای معتکفین انجام می شد و به هیچ عنوان فضا خشک و مذهبی صرف نبود و برنامه هایی همچون پخش کلیپ و نقد و بررسی فیلم و تشریح کتاب مسئله حجاب شهید مطهری را نیز داشتیم که با استقبال و رضایت بچه ها همراه بود.

طاهره ابوترابی مسئول فرهنگی پایگاه الزهرا مسجد ابوالفضلی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم سینه زنی، ذکر مصیبت و پرچم گردانی به صورت پرشور گفت: دانش آموزان ممتاز مدارس از شرکت در مراسم پربار اعتکاف لذت بردند و در کنار آن با پیشرفت های کشور عزیزمان در دوران بعد از انقلاب و وقایع دوران دفاع مقدس نیز آشنا شدند.

کانون فرهنگی بنیان مراسم اعتکاف را به صورت جداگانه در مسجد فاطمة الزهرا برای دانش آموزان دختر و در مسجد ابوالفضلی برای دانش آموزان پسر برگزار کرد.

دانش آموز خبرنگار: ریحانه وحدتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار