رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

مسیر رشد ‌کشور از مدرسه می‌گذرد

دانش‌آموزان به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در سه حوزه تحصیل؛ تهذیب و ورزش به خوبی عمل کنند

تهران (پانا) - جشن بهار بندگی، مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر مدارس غیردولتی و هیات امنایی آموزش و پرورش منطقه ۱۲ تهران به همت سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، صبح امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در مسجد فائق برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مسیر رشد ‌کشور از مدرسه می‌گذرد

‌احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی هنگام حضور در مسجد فائق در مزار شهدا حضور یافت و با قرائت فاتحه و اهدای شاخه گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

گروه‌های دانش‌‌آموزی در این مراسم به یاد شهدای کرمان به ویژه شهدای دانش‌آموز به اجرای سرود پرداختند‌ و یاد شهدای دانش‌آموز کرمان را زنده نگه داشتند.

محمودزاده در این مراسم اظهار کرد: انشالله این جلسه امروز که در مسجد و فضایی آکنده از عطر شهدا برگزار می‌شود باعث شود همه ما در این ایام از فیوضات این روزهای عزیز بهره‌مند شویم.

وی ضمن تبریک ماه رجب و روز پدر به مناسبت ولادت امام اول شیعیان حضرت امیرالمومنین علی (ع)، گفت: در آستانه این روز باسعادت انشالله از فضای معنوی این ایام نیز همه ما بهره‌مندی کامل را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ضمن تبریک برگزاری مراسم جشن تکلیف، افزود: این جشن، جشن فرشته‌هاست، جشن بندگی و عبادت است.

محمودزاده با بیان اینکه حضرت آقا سال گذشته در همین ایام توصیه‌هایی به دانش‌آموزان دختر در مراسم جشن تکلیف داشتند، گفت: وقتی یک شخص به جشن تکلیف می‌رسد، یعنی انسان به مراتبی می‌رسد که خداوند با او صحبت می‌کند. از همین سنین پایین انشالله این انس با قرآن، انس با نماز را هم در مدرسه و هم در خانه با همراهی والدین و مربیان داشته باشید.

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه کشور شما دانش‌آموزان هستید و این بارها از زبان مبارک مقام معظم رهبری بیان شده است، گفت: در اسناد بالادستی هم ذکر شده است که باید انسانی تربیت شود که خودسازی، جامعه‌سازی و آینده‌سازی داشته باشد. شما از همین سن نوجوانی مسیر رشد و تکامل خود را رقم خواهید زد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان توصیه‌های رهبر انقلاب به دانش‌آموزان، از آن‌ها خواست به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب عمل کنند. وی گفت: رهبر انقلاب سه واژه را بیان فرمودند؛ تحصیل، تهذیب و ورزش. دشمن امروز خیلی از این‌ها می‌ترسد. ورود به مرزهای ناشناخته علمی باعث واهمه دشمن از شکل‌گیری مدرسه قوی که ایران قوی را شکل می‌دهد شده است. باید این توصیه‌ها را به خوبی اجرا کنیم. تهذیب برای ‌سلامت فکری و معنوی ما است‌. انس با نماز و انس با قرآن را همیشه همراه خود داشته باشید. ورزش ‌سلامت جسمی ‌را به دنبال دارد و انشالله این مهم را هم در خانه و هم مدرسه دنبال کنید.

محمودزاده گفت: من حامل ابلاغ سلام گرم وزیر آموزش و پرورش به شما هستم. ما از شما انتظار داریم به خوبی درس بخوانید. مسیر رشد آینده کشور ‌راهش از مدرسه است. همگی باید در این مسیری که شهدا برای ما ترسیم کرده‌اند با قدرت ادامه دهیم. ‌حضرت آقا فرمودند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهادت نیست و انشالله این در داخل مدارس اتفاق خواهد افتاد.

در پایان این مراسم نماز ظهر و عصر با حضور ۳۶۰ دانش‌آموز مدارس منطقه 12 تهران اقامه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار