وزیر فرهنگ در آئین بیست‌وسومین جشنواره ملی صنعت چاپ مطرح کرد:

احتمال صادرات کاغذ ایران تا دو سال آینده

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین پایانی بیست‌وسومین جشنواره ملی صنعت چاپ کشور که شامگاه دوشنبه دوم بهمن در تالار وحدت برگزار شد، با تبریک ولادت امام جواد (ع) گفت‌ خیلی امیدوار هستیم تا دو سال آینده ایران را به مرز صادرات در بخش کاغذ برسانیم که انشاالله به همت اهالی صنعت چاپ امری شدنی است.

کد مطلب: ۱۴۴۲۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
احتمال صادرات کاغذ ایران تا دو سال آینده

‌به گزارش‌ روابط عمومی‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب، افزود: در کنار برگزاری این جشن، به یاری خداوند متعال و با تلاش دوستانمان اخبار خوبی به اطلاع همه علاقه‌مندان این صنعت و همه دوستداران ایران سرافرازمان رسید.

‌وی ادامه داد: زمانی که برنامه های کاری وزارت فرهنگ را آماده می کردیم بر ملی شدن صنعت چاپ در ایران تاکید داشتیم.

وزیر فرهنگ گفت: در صنعت چاپ با چند مساله مواجه هستیم؛ بحث اول تامین کاغذ است، زمان آغاز به کار دولت مردمی حدود پنج هزار تن کاغذ تحریر در کشور تولید می شد در حالی که چندی قبل در مازندران جشن‌ خودکفایی تولید کتاب های درسی با کاغذ ایرانی را برگزار کردیم و امروز در حال رسیدن به مرز تولید هشتاد هزار تن کاغذ هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مجموعه های دیگری نیز در حوزه تولید کاغذ مشغول به کار هستند و خیلی امیدوار هستیم تا دو سال آینده ایران را به مرز صادرات در بخش کاغذ برسانیم که انشاالله به همت اهالی صنعت چاپ امری شدنی است.

وی با بیان اینکه خوشحال هستیم در این حوزه در کنار دوستانمان باشیم و برای حل مسأله کمک کنیم، افزود: آماده حمایت جدی در بخش تولید انبوه دستاوردهای تولید شده در این حوزه هستیم و قصد داریم مشکلات مختلف حوزه چاپ را برطرف کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نیازمند نوسازی ماشین آلات صنعت چاپ هستیم البته آمادگی لازم برای برطرف کردن این مسأله نیز وجود دارد.

وزیر فرهنگ به مشکلات حوزه ارز برای این صنعت نیز اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم تا مشکلات حوزه ارز را حل کنیم، موضوع مالیات و تامین اجتماعی مشکلات دیگر این حوزه است که باید برای رفع آن تلاش کنیم.

وی افزود: در دوسال اخیر اتفاق مهمی را در دولت مردمی شاهد بودیم و کارگروه ویژه کاغذ با مسئولیت دکتر مخبر تاسیس شد؛ پیش از این توافق کرده ایم که حوزه اختیارات این کارگروه به عرصه کاغذ و نشر گسترش پیدا کند که می تواند گامی موثر در برطرف‌کردن مشکلات این حوزه باشد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه معتقد هستیم صنعت چاپ و نشر ماهیتی فرهنگی دارد و با هنر گره خورده است، تاکید کرد: از فعالان صنعت نشر تقاضا دارم که در به کاربردن کلمات غیر فارسی در تولیدات داخلی مراقبت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار