در گفت‌و‌گو با پانا:

تئاتر دانش‌آموزی سکوی پرشی برای دوست‌داران هنراست

شیرینی رسیدن به هدف به تلاش‌های سخت می‌ارزد

تهران (پانا) - حسین ریگی معتقد است تئاتر دانش آموزی یکی از بسترهای مهم برای کمک به دانش‌آموزانی است که هنر دوست هستند و تئاتر دانش‌آموزی می‌تواند سکوی پرشی برای دوس‌داران هنر باشد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر دانش‌آموزی سکوی پرشی برای دوست‌داران هنراست

حسین ریگی، متولد ۱۳۵۷ در زاهدان است. او فعالیت فیلم‌سازی خود را از سال ۱۳۷۴ با گذراندن دوره فیلم‌سازی در موسسه سینمایی پارسا فیلم تهران آغاز و پس از گذراندن این دوره همکاری خود را با انجمن سینمای جوانان ایران آغاز کرد و تاکنون توانسته است بیش از ۲۰ فیلم کوتاه داستانی، مستند و انیمیشن کارگردانی کند و همچنین در چندین جشنواره داخلی و خارجی حضورداشته و موفق به دریافت جوایز شده است . وی در سال ۱۳۸۰ شرکت سینمایی نگاران را با شعار بومی بمانیم و جهانی فکر کنیم ثبت کرده و توانست در مدتی کوتاه شرکت را به یکی از شرکت‌های فعال درزمینهٔ تولید فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی تبدیل کند. وی امسال با فیلم میرو در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

حسین ریگی در گفت‌وگویی کوتاه با پانا یک خاطره از دوران مدرسه و نوجوانی‌اش تعریف کرد و گفت:« یکی از خاطرات خوبی که از دوران مدرسه همیشه به یاد من ماند و باعث شد که باانگیزه بیشتری هنر را ادامه دهم این بود که در ابتدای نوجوانی یک تئاتری را نوشته بودم و آماده کرده بودم تا برای جشنواره تئاتر استانی که همه مدارس شرکت می‌کردند اجرا داشته باشیم، بازیگر اصلی تئاتر من حدوداً 4 روز مانده به اجرا مشکلی برایش پیش آمد و گفت نمی‌توانم در تئاتر حضورداشته باشم، من هم که دلم نمی‌خواست تئاتری که این‌قدر برایش زحمت‌کشیده‌ام از بین برود مسئولیت تمام و کمال کارم را به عهده گرفتم و خودم نقش آن بازیگر را ایفا کردم.»

وی ادامه داد:« زمانی که روی صحنه تئاتر رفتم، تئاتر 30 دقیقه‌ای را بعد از گذشت 10 دقیقه تمام کردم چراکه تمام دیالوگ‌ها یادم رفته بود و زدم زیر گریه و از داورها عذرخواهی کردم و ماجرا را برایشان تعریف کردم و از صحنه خارج شدم بعدها در روز اختتامیه به‌عنوان دانش‌آموز متعهد و فعال لوح تقدیر گرفتم و از سمت همه مورد تشویق و تحسین قرار گرفتم، آن لوح تقدیر برای من انگیزه‌ای شد تا هیچ‌وقت دست از تلاش برندارم و خارج از اینکه فقط به کیفیت و درجه‌یک بودن کار فکر کنم به تلاشی که در آن مسیر شکل می‌گیرد فکر کنم.»

ریگی در پایان به دانش‌آموزان و نوجوانان امروزه گفت:« زندگی پر از فراز و نشیب است و ممکن است به مسیری که دلتان می‌خواهد خیلی دیر برسید اما مهم آن، لذت بعد از رسیدن و نگاه به تمام تلاش‌های در مسیر است. لطفاً هیچ‌گاه دست از تلاش برندارید که خدا همیشه و در هر جا با شما است.»

خبرنگار: فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار