عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با پانا:

تجهیزات آموزشی و ساخت و ساز فضاهای آموزشی سالانه 40 همت منابع لازم دارد

با ابلاغ برنامه هفتم بخشی از منابع در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1403 گفت تجهیزات آموزشی و ساخت و ساز فضاهای آموزشی سالانه 40 هزار میلیارد تومان منابع لازم دارد که با ابلاغ برنامه هفتم بخشی از منابع در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۴۴۲۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تجهیزات آموزشی و ساخت و ساز فضاهای آموزشی سالانه 40 همت منابع لازم دارد

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با پانا در خصوص بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 1403، گفت: «در حوزه آموزش و پرورش یک بحث حق و حقوق پرسنلی که همان دستمزد و رتبه‌بندی معلمان که تغییراتی در آن ایجاد کرده که دولت هزینه‌ای را پرداخت می‌کند و نیازمند بودجه است. مساله دیگر بحث صندوق ذخیره فرهنگیان است که مساله دولت این است که باید 2 میلیون و 500 هزار تومان هر کارمند در ماه باید بپردازد خود فرهنگیان این مبالغ را نمی‌پردازند و در بودجه نیز به آن اشاره نمی‌شود.»

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به بحث پرورشی اظهار کرد: «یکی دیگر از موضوعاتی که نیازمند بودجه و سرمایه است بحث پرورشی در مدارس است که به شدت بر آن تاکید شده اما منابع محدودی دارد. مساله بعدی بحث تجهیزات آموزشی است که تجهیزات ما به طور کلی تجهیزاتی بسیار قدیمی است و پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش نیست. این مساله نیز یک مشکل است.»

وی با اشاره به نیاز جذب افراد در هنرستان‌های کشور، گفت: «ما در بیان می‌گوییم که 50 درصد دانش‌آموزان سالانه باید وارد هنرستان‌ها شوند اما در حال حاضر تجهیزات هنرستان‌های ما بسیار قدیمی و به روز شده نیست. این مساله در بحث ساخت و همچنین در بحث تجهیزات هنرستان‌ها با محدودیت‌ رو به رو هستند.»

وی با اشاره به تایید کلیات آموزشی شورای نگهبان برنامه هفتم توسعه، گفت: «در بحث برنامه هفتم فقط در بحث توانمندسازی و نوسازی آموزش و پرورش رقمی در نظر گرفته شد که به نوسازی مدارس تعلق می‌گیرد.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نیاز تجهیزات بیان کرد: «تجهیزات آموزشی و ساخت و ساز فضاهای آموزشی حداقل در سال بالای 40 هزار میلیارد تومان منابع لازم دارد. این منابع در اختیار آموزش و پرورش نیست. البته ما چند مصوبه داریم و با ابلاغ برنامه هفتم بخشی از منابع در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت. قطعاً در جداولی که دولت به مجلس ارائه می‌دهد ما سعی می‌کنیم که آموزش و پرورش را مدنظر قرار دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار