معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی :

امکان ساخت خانه یک طبقه برای معلولان خراسان جنوبی فراهم شد

بیرجند (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت در تمامی شهرهای استان به جز بیرجند امکان ساخت مسکن ویلایی (یک طبقه حیاط دار) فراهم است و معلولان می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

کد مطلب: ۱۴۴۲۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
امکان ساخت خانه یک طبقه برای معلولان خراسان جنوبی فراهم  شد

علیرضا عباس‌زاده در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان اظهار کرد: اگر کسی در بیرجند متقاضی مسکن ویلایی در روستاها و دیگر شهرها نباشد در الحاقات جدید شهر بیرجند این افراد همچون متقاضیان طرح جوانی جمعیت دیده می شوند.

وی افزود: مناسب‌سازی دستگاه‌های اجرایی، شدنی است و انجام آن به همت مدیران بستگی دارد و گرنه مسئله اعتبار بهانه است و کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

معاون استاندار بیان کرد: ۵۵ دستگاه مشمول مناسب‌سازی باید در ارتباط با سازمان مدیریت و برنامه ریزی راهکار اساسی برای رفع مشکلات پیدا کنند، زیرا مناسب‌سازی معابر و ادارات در اولویت است و پیگیری دبیرخانه استانی نیز اهمیت دارد تا سالانه با آمار قابل قبول، گام رو به جلو داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید تا چند سال آینده مشکل مناسب‌سازی معابر در شهرها و دستگاه‌های اجرایی حل شود، گفت: مراکز درمانی و شبه درمانی حتماً باید مناسب‌سازی شوند چون نوع مراجعات به این اماکن متفاوت بوده و قانون مناسب‌سازی هم جدی و محکم پای این مسئله ایستاده است.

عباس‌زاده گفت: دبیرخانه کار نظارت را با جدیت بیشتری دنبال کند و اگر مرکز درمانی خصوصی یا دولتی امکان مناسب‌ سازی ندارد باید جابه‌جا شده یا پروانه آن مرکز باطل شود.

وی با اشاره به ضرورت رعایت ضوابط مناسب‌سازی در ساخت و سازهای جدید افزود: تنها مدرسه اوتیسم استان هشت پله دارد که قابل تأمل است و معلوم نیست بر اساس چه نقشه یا ضابطه‌ای اجرا شده است.

معاون استاندار اظهار کرد: فهرستی از دستگاه‌های اجرایی به تفکیک باید ارائه و ابلاغ شود تا برنامه سال آینده در زمینه مناسب‌سازی مشخص باشد.

وی گفت: کسب رتبه اول استان خراسان جنوبی از نظر مناسب‌سازی در سال جاری نیز نشان از تلاش مضاعف دست اندرکاران دارد و باید این رتبه برای سال‌های آینده حفظ شود.

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه مناسب‌سازی ۲۸ مدرسه استثنایی استان تا قبل از مهر سال آینده باید به اتمام برسد، افزود: اقدامات شاخص مناسب‌سازی در سطح ادارات احصا و ارائه شود تا بتوان از مدیران مرتبط تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار