به‌میزبانی استان بوشهر؛

کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی در بهمن‌ماه امسال به میزبانی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی برگزار می‌شود

علی موحدی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در دو سال اخیر با همراهی همکاران ‌و همراهی دستگاه‌های اجرایی مثل سپاه و بنیاد شهید و فرمانداری‌ها و ائمه جمعه و به ویژه همراهی معلمان و دانش‌آموزان، کارهای مهمی انجام داده است، گفت: «ما اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر را برگزار کردیم. قبلا یادواره شهدا و لاله‌های روشن را داشتیم، منتهی جمع‌بندی همه یادواره‌های شهدا منجر ‌به برگزاری اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر شد.»

وی ادامه داد: «‌ما اردوهای راهیان نور را برگزار کردیم. سال گذشته استان بوشهر جزو سه استان برتر در اعزام به راهیان نور بود و امسال آمار را افزایش دادیم. در بخش دختران هدف‌گذاری ما روی 5 هزار دانش‌آموز بود ولی 7 هزار و 500 دانش‌آموز‌ را اعزام کردیم و انشالله از امروز اول بهمن اردوی راهیان نور پسران را خواهیم داشت که همه این‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: «‌تشییع پیکر شهدای گمنام هم بسیار باشکوه برگزار شد. همه برنامه‌ها، ایجاد موکب، فضاآرایی و برنامه‌های فرهنگی همگی از سوی دانش‌آموزان انجام شد.»

موحدی گفت: «الحمدالله توفیق پیدا کردیم که میزبانی کنگره شهدای نهضت سوادآموزی کشور هم به استان بوشهر واگذار شده است و در حال رایزنی با مقام عالی وزارت و دوستان نهضت هستیم که انشالله در ماه بهمن یک کنگره باشکوه در استان بوشهر برگزار کنیم. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا یک کنگره در شان شهدای عزیز و در تراز ملی در استان بوشهر برگزار شود.»

وزیر آموزش و پرورش روز 13 دی طی حکمی، علی موحدی ‌مدیر‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر را با حفظ سمت به‌عنوان دبیر ستاد کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی کشور منصوب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار