مرتضی محمودوند در گفت‌وگو با پانا:

سفر مخبر به اوگاندا موجب پیشرفت اقتصاد و تجارت می‌شود

این سفر می‌تواند پوششی بر ضعف‌های تجارت جهانی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران باشد

تهران (پانا) -یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت سفر معاون اول رئیس جمهوری به کشور اوگاندا برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد می‌تواند پوششی بر ضعف‌های تجارت جهانی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران باشد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سفر مخبر به اوگاندا موجب پیشرفت اقتصاد و تجارت می‌شود

مرتضی محمودوند در گفت‌وگو با پانا در خصوص دستاورد سفر معاون اول رئیس جمهوری به کشور اوگاندا و شرکت در نوزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد، اظهار کرد: «نشست‌های بین‌المللی و نشست‌های جامعه جهانی و سفرهای میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی نظیر اوگاندا در قاره آفریقا و موضوع تجارت با کشورهای قاره آفریقا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.»

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس از سرمایه گذاری بسیاری از کشورها در کشورهای آفریقایی خبر داد و گفت: «امروز موضوع تراز تجارت‌های جهانی ما با کشورهای منطقه، کشورهای همسایه و نیز کشورهای آفریقایی افزایش یافته است. امروزه شاهد هستیم کشورهای اروپایی، غرب آسیا، اتحادیه عرب و کشورهایی همچون ترکیه در آسیا نهایت سرمایه‌گذاری را در آفریقا انجام داده‌اند.»

وی با تاکید بر نیاز برطرف‌سازی ضعف‌ها در زمینه تجارت جهانی، اذعان کرد: «متاسفانه ما در ایران در زمینه کار تجارت اقتصادی و تجارت جهانی بسیار عقب هستیم. این سفر آقای مخبر، معاون اول رئیس جمهوری به کشور اوگاندا برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد می‌تواند موجب پیشرفت اقتصاد و تجارت شود و پوششی بر ضعف‌های تجارت جهانی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران باشد.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن تاکید بر ایجاد تضمین عملی برای رفع مشکلات اقتصادی، گفت: «قطعا هر گونه ارتباط با کشورهای همسایه مخصوصا توسط شخص رئیس جمهور می‌تواند تاثیر مثبت و بسزایی داشته باشد. این بدان معنا است که هر ارتباطی می‌تواند یک تضمین عملی ایجاد کند تا بتواند به اقتصاد ایران کمک کند. این تضمین عملی باید سبب شود تا در نهایت معیشت و سفره قشر ضعیف کشور عزیزمان را از بحران و مشکلات نجات دهد.»

لازم به ذکر است، محمد مخبر در این سفر ضمن سخنرانی در جمع سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، به تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره تحولات بین المللی از جمله مساله فلسطین و غزه پرداخت.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین در حاشیه این اجلاس هفت دیدار دو جانبه با مقامات عالیرتبه آفریقای جنوبی، هند، ویتنام، فلیپین، سودان، اریتره و دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار و درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه و همچنین راهکارهای افزایش تعاملات جمهوری اسلامی ایران با این کشورها و سازمان ملل رایزنی و گفت وگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار