مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

کرمان در ارزیابی شاخص‌های اختصاصی رتبه اول کشوری را کسب کرد

کرمان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت آموزش و پرورش کرمان در ارزیابی سالانه از سوی وزارت آموزش و پرورش، موفق به کسب رتبه برتر شد

کد مطلب: ۱۴۴۱۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کرمان در ارزیابی شاخص‌های اختصاصی رتبه اول کشوری را کسب کرد

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش استان کرمان با کسب رتبه اول کشور در شاخص های اختصاصی و رتبه دوم کشوری در شاخص های عمومی در ردیف ۵ استان برتر کشور قرار گرفت.

وی افزود: کسب ۶ رتبه برتر کشوری توسط دانش آموزان کرمان در کنکور ۱۴۰۲ به عنوان موفقیتی بی نظیر در حوزه آموزش و پرورش بوده و رتبه های دو رقمی توسط دانش آموزان استان در کنکور سراسری ۱۴۰۲ رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

رضایی از کسب رتبه اول کشوری آموزش و پرورش استان در خصوص اردوهای راهیان نور خوزستان در سال تحصیلی گذشته خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جاری نیز بیش از ۵ هزار دانش آموز دختر و پسر استان به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند.

وی با اشاره به از سرگیری عملیات ساخت ۷ استخر شنای دانش آموزی در شهرستان های کوهبنان، زرند، ریگان، نرماشیر، عنبر آباد، قلعه گنج و منوجان در سال جاری گفت: بیش از ۲۵۰ مدرسه در دو سال اخیر در استان کرمان به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از تجاری سازی فضاهای آموزشی با در نظر گرفتن ملاحظات آموزشی در تمامی شهرستان ها و مناطق استان در راستای خلق درآمد پایدار نیز خبر داد و افزود: درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان در دو سال اخیر رشد ۳ برابری داشته است.

رضایی خاطر نشان کرد: عملیات ساخت ۹۸ مدرسه در استان کرمان به همت خیرین و با مشارکت دولت در دو سال اخیر آغاز شده و تاکنون تعدادی از این مدارس نیز به بهره برداری رسیده است.

وی از کسب رتبه برتر آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه فعالیت های تربیت بدنی و سلامت در سال تحصیلی گذشته خبر داد و افزود: استان کرمان در زمینه حضور فرهنگیان و دانش آموزان در مسابقات ورزشی نیز رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

رضایی از کسب رتبه اول جشنواره کشوری جوان خوارزمی توسط دانش آموزان استان در چند سال متوالی خبر داد و اظهار کرد: آموزش و پرورش استان در زمینه المپیادهای علمی نیز جزو استان های پیشگام کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار