رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان

سازمان دانش آموزی استان کرمان با جذب و ساماندهی بیش از 77 هزار دانش آموز رتبه برتر را کسب کرد

کرمان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان کرمان هویت تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی را برگرفته از رهنمودهای ارزنده بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی( ره) و منویات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دانست.

کد مطلب: ۷۰۴۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد

هاشم برآوردی در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها ومناطق تابعه استان کرمان در شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه تعهد عضویت دانش‌آموزان استان کرمان در سامانه سازمان دانش‌آموزی کشور برای سال تحصیلی جاری 43 هزار نفر بوده است، گفت: تاکنون به حول و قوه الهی و همت همکاران و استقبال بی نظیر دانش آموزان توانستیم باجذب و سازماندهی بیش از 77 هزار دانش آموز جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده و از تعهد خود در این زمینه فراتر عمل کنیم .

برآوردی زمینه سازی تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی برای کسب فضایل اخلاقی ‌و کمالات انسانی براساس تعالیم عالیه اسلام ناب محمدی (ص)، زمینه سازی برای مشارکت فعال دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف انقلاب و کشور، برنامه ریزی برای استفاده مفید از اوقات فراغت دانش‌آموزان و آماده سازی آنان برای پذیرش مسئولیتهای فردی و اجتماعی، ‌ترویج الگوها و اسوه‌های انقلابی و اسلامی در بین دانش‌آموزان، تقویت روحیه تعاون، نیکوکاری، نوع دوستی و کمک به دیگران را از اهداف تشکیل سازمان دانش آموزی در کشور برشمرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری دکتر محسن بیگی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان و مسئولان آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق سراسر استان، از برنامه ها و فعالیت های سازمان دانش آموزی استان کرمان گفت: محوری ترین برنامه سازمان دانش آموزی در سال تحصیلی جاری بحث آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی است.

برآوردی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام به زیبائی اهمیت فرا گیری علم از گهواره تا گور را مطرح کرده‌اند. یادآور شد: در بحث توسعه کشور ها صرفا مسائل اقتصادی مطرح نیست بلکه توسعه سرمایه اجتماعی مطرح است بطوریکه اقتصاد دانایی محور مدتی است موضوع مباحث اقتصادی، اجتماعی شده و سرمایه انسانی کارآمد، رشد کیفی نیروی کار ماهر، و افزایش بهره وری از ویژگیهای اصلی آن است.

وی در ادامه گفت: در برخی موارد والدین سایز ذهن بچه‌ها را با واقعیات نادیده می‌گیرند. آرزوها و انتظارات والدین از فرزندانشان باید مطابق با شناخت استعداد، توانایی و علاقه فرزندان، توجه به میزان امکانات موجود، و در نظر گرفتن محیطی که فرزند در آن رشد و نمو نموده باشد. تا بتوانند درک بهتری نسبت به واقعیت‌های فرزندانشان داشته باشند .

رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان به دوره آموزشی مربی و یاور مربی پیشتاز در کارگاه آموزش مهارت های تشکیلاتی اشاره کرد و گفت به حول و قوه الهی تاکنون نیمی از شهرستانها ی استان را تحت پوشش قرار داده ایم و این برنامه همچنان ادامه دارد. وی یادآور شد: در این دوره آموزش هایی در زمینه فعالیت تشکیلاتی، مهارتی و معرفتی به شرکت کنندگان داده شد. همچنین اردو ها، کارگاه های آموزشی و دوره های ضمن خدمت ویژه مربیان رسدها و گروه های پیشتازان و فرزانگان در اکثر ، شهرستانها و مناطق استان کرمان برگزار شده است.

وی برگزاری با شکوه جشن عاطفه ها در مهر ماه 96 و جمع آوری و توزیع کمک های نقدی و غیر نقدی بین محرومین، همچنین برگزاری مطلوب مانور سراسری زلزله با رویکرد محله محور و توزیع البسه تشکیلاتی در بین نواحی شهرستانها و مناطق استان از جمله برنامه های سازمان دانش آموزی استان کرمان عنوان کرد .

تقویت خبرگزاری پانا در اولویت است

وی در ادامه سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شبانه‌روزی مسئول خبرگزاری پانا در استان کرمان تقویت شبکه خبرنگاران پانا در سطح استان را از برنامه های سازمان دانش آموزی عنوان کرد و گفت:دانش آموزان پس ازطی دوره آموزش خبرنگاری و آشنایی با وظایف و حرفه خبرنگاری، آشنایی با عناصر و ارزش‌های خبری، اصول اولیه خبرنویسی، مصاحبه، انتخاب سوژه، پیگیری موضوع، تیترنویسی و ... به انتشار اخبار مبادرت می‌کنند.و ما بایستی به سمتی حرکت کنیم که هر مدرسه یک خبرنگار داشته باشد و فعالیت های مدرسه را در فضای مجازی و رسانه ها منتشر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار