سازمان دانش‌آموزی محلی برای رشد دانش‌آموزان پیشتاز و پیشگام در حل مسائل کشور

مشهد (پانا) - معاون سازمان دانش‌آموزی استان خراسان رضوی در حاشیه برگزاری جلسه آموزشی مربیان پیشتاز ناحیه دو گفت‌ سازمان دانش‌آموزی محلی برای ارتقا و رشد اجتماعی دانش‌آموزان در کنار فراگیری مهارت‌های زندگی است و دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی را که می‌توانند در حل مسایل کشور پیشتاز و پیشگام باشند پرورش می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی محلی برای رشد دانش‌آموزان پیشتاز و پیشگام در حل مسائل کشور

ایرج سالاران ادامه داد: رویکرد ما در سازمان دانش‌آموزی، دانش‌آموز‌محور بودن برنامه‌های اجرایی در مدارس است؛ و دوره آموزشی مربیان پیشتاز با این هدف برگزار شده است که مربیان و معاونین پرورشی برنامه‌های مدرسه را با اتکا به توانایی‌ها و فعالیت‌های دانش‌آموزان و بی‌نیاز از گروه‌های خارج از مدرسه برگزار کنند.

سالاران افزود: مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های مدرسه بسیار مهم است چراکه طبق تحقیقات به هر میزان که دانش آموز درگیر فعالیت‌های اجتماعی شود به همان میزان از آسیب‌های اجتماعی وی کاسته می‌شود.

وی اشاره کرد: در راستای افزایش مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های مدارس باید نوع فعالیت و برنامه‌ها و نحوه شرکت دانش آموزان در این برنامه‌ها تبیین شود، که در این دوره با بیان معنا و ضرورت تشکیلات داری و آموزش‌های تشکیلاتی لازم برای همکاران به آن پرداخته شد.

معاون سازمان دانش‌آموزی استان اضافه کرد: در این دوره ماهیت سازمان دانش‌آموزی، رسالت، رویکرد و اهداف آن به طور کامل برای همکاران شرح داده شد؛ به نحوی که همکاران با نگاه دانش‌آموز‌محور به مدارس وارد شوند و با همین نگاه جدید فعالیت‌های دانش آموزان را سازماندهی کنند و پس از این دانش آموز برای دانش آموز برنامه اجرا کند.

دانش‌آموز خبرنگار: ریحانه وحدتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار