دبیر تفکر و سبک زندگی یک بهارستان:
خودآگاهی دانشآموزان به افزایش شناخت تواناییهایشان کمک میرساند
غرور و تکبر، توقعات و انتظارات بیش از حد و کمالطلبی از موانع خودآگاهی است
بهارستان یک (پانا) - دبیر تفکر و سبک زندگی بهارستان، خودآگاهی دانشآموزان را مسئله مهمی در شناخت تواناییهایشان دانست که باید به موانع آن نیز پرداخته شود.
لاله آرین، دبیر تفکر و سبک زندگی آموزشگاه موفقیان یک ناحیه یک بهارستان، در خصوص خودآگاهی دانشآموزان در گفتوگو با پانا بیان کرد: «خودآگاهی یعنی ما هوشیاری بر خودمان داشته باشیم، خودمان را با جزئیات هرچه بیشتری بشناسیم و به رفتارهایمان، باورهایمان، عقایدمان و همینطور احساساتمان آگاه باشیم، ما در خودآگاهی هر چقدر قدم برداریم و هر چقدر پیش برویم متوجه میشویم خودمان را نمیشناسیم.»
وی در ادامه افزود: «بعضی از مردم فکر میکنند که یک روز یا یک سال طول میکشد ولی این طور نیست، خودشناسی یک پروسه طولانی است که تا آخر عمر ادامه دارد و همینطور هر روز باید به شناخت خود بپردازیم که باعث میشود رفتار و احساسات خود را کنترل کنیم و بدانیم که در چه مواقعی چه احساساتی را باید نشان دهیم.»
آرین در خصوص موانع خودآگاهی بیان کرد: «موانع خودآگاهی کمال طلبی است که همه ما دوست داریم همه چیز کامل و بیعیب و نقص باشد، در صورتی که ما انسان هستیم و انسانها هم بیعیب و نقص نیستند که غرور و تکبر، توقعات و انتظارات بیش از حد و کمال طلبی از موانع خودآگاهی است.»
وی ضمن اشاره به پذیرش دیگران عنوان کرد: «ما درمورد دیگران صرفا باید بپذیریم که هیچکس را نمیتوانیم در این دنیا تغییر دهیم و اولین و مهمترین گام جهت پیشرفت روابط و تاثیرگذاری، ایجاد دگرگونی و تحول در خودمان است و بایستی در نهایت انسانها هرطور که هستند آنها را دوست و گرامی بداریم.»
دبیر تفکر و سبک زندگی آموزشگاه موفقیان یک ناحیه یک بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: «هیچکس مسئول کارهای ما نیست و خودمان مسئول هستیم، اول عیب و نقص خود را بپذیریم و درصدد رفع آن بربیاییم، کارهایمان را اولویتبندی کنیم، اگر اشتباهی کردیم آن را رفع کنیم و بدانیم هیچکس در این دنیا مقصر نیست و فقط خودمان هستیم که مسئول رفتار و کارهای خودمان هستیم.»
خبرنگار دانشآموز: ترنم اروجی
ارسال دیدگاه