معاون وزیر علوم خبر داد؛

درخواست از روسای دانشگاه‌ها برای ایجاد فضای باز سیاسی در ایام انتخابات

تهران (پانا) - معاون فرهنگی وزارت علوم از ابلاغ اولین دستورالعمل در زمینه انتخابات به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت در این ابلاغیه ایجاد فضای باز سیاسی از روسای دانشگاه‌ها درخواست شده است.

کد مطلب: ۱۴۴۰۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
درخواست از روسای دانشگاه‌ها برای ایجاد فضای باز سیاسی در ایام انتخابات

عبدالحسین کلانتری امروز در نشستی خبری که به منظور تشریح برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در آستانه انتخابات برگزار شد، اظهار کرد: سامانه «فرنما» جایگاه ویژه‌ای در حیات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها دارد و در این زمینه سومین کارنامه فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها صادر شده‌ و شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس این سامانه به‌دست آمده‌ است.

وی افزود: امروز به واسطه استقرار این سامانه از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرجعیتی که به آن اختصاص داده شده است؛ اتفاقی نادر است و در طول زمان تکامل بیشتری پیدا می‌کند، شاخصه‌ها متعددتر می‌شود و ارجاع این سامانه از سوی دانشگاه‌ها نیز افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: 80 هزار فعالیت فرهنگی در سال جاری در سامانه «فرنما» ثبت‌ شده است که تصویر دقیقی از میزان فعالیت‌های فرهنگی،هنری، راهیان پیشرفت و کرسی‌های آزاداندیشی و همه حوزه‌ها ارائه می‌دهد و بر همین اساس حمایت نظام‌مند و مبتنی بر عملکردی از این مجموعه‌ها خواهیم داشت و از این‌ پس در نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی لحاظ می‌شود و درصد قابل‌توجهی از رتبه‌های دانشگاهی به‌همین حوزه تخصیص می‌یابد.

کلانتری در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای انتخابات مجلس گفت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث انتخابات تاکید کردند؛ از ابتدای سال 1402 جلسات مفصلی را داشتیم تا مبتنی بر فرمایشات رهبری بتوانیم تمهیدات لازم را داشته باشیم تا مجموعه آموزش عالی بتواند موثر باشد. در حاشیه جلساتی که برگزار شد؛ ستادی جهت ارائه راهکارها برای افزایش مشارکت مردمی به خصوص دانشجویان شکل گرفت و از کارشناسان و خبرگان دانشجویی و از تمام بازیگران موثر، بهره گرفته شد چرا که یکی از مواقف مهم برای ایفای این فعالیت اجتماعی، افزایش نقش‌آفرینی و عقلانیت در جامعه، افزایش مشارکت دانشجویان است.

وی ضمن تاکید بر اینکه هیچ سلیقه سیاسی برای ما ارجحیت ندارد، تصریح کرد: تمام سلیقه‌هایی که در چارچوب نظام و قانون فعالیت می‌کنند و همچنین تمام کاندیداهای تایید صلاحیت شده، می‌توانند از امکانات و تریبون دانشگاه برای ارائه باورهای خود استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه از دانشگاه‌ها باید انتظار ویژه‌ای داشت، گفت: دانشگاه‌ها مهد درایت و عقلانیت هستند. باید از ظرفیت آن‌ها و برنامه‌هایی می‌توانند برای مدیریت کلان کشور ارائه کنند، استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش‌آفرینی و اثرگذاری دانشگاه‌ها در انتخابات مجلس اظهار کرد: دانشگاه می‌تواند به انتخاب درست کاندیداهایی که برای مجلس برنامه‌های قابل اعتنایی دارند، کمک کند و در نهایت، تمامی این کنش‌ها باعث می‌شود که نمایندگان اصلح به مجلس راه پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار