معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

تولید 99 درصد نیاز دارویی کشور در داخل

۱۲ هزار دانشجوی داروسازی در کشور مشغول به تحصیل هستند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به توان داخلی در تامین نیازهای سلامت کشور و لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، به رونمایی بیش از ۲۰ محصول جدید سلامت محور و یک رادیودارو موثر در درمان سرطان در این نمایشگاه اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تولید 99 درصد نیاز دارویی کشور در داخل

به گزارش وبدا، سید حیدر محمدی در افتتاحیه دومین نمایشگاه سلامت بنیان در مصلی تهران با بیان اینکه بخش قابل توجهی از محصولات شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه برای اولین بار رونمایی می‌شود، افزود: در این دوره از نمایشگاه، شاهد رشد ۱۰۰ درصدی حضور شرکت‌های دانش بنیان نسبت به سال گذشته هستیم و حدود ۲۰۰ شرکت دانش بنیان حاضر در نمایشگاه داریم که نشان از تمایل و رشد دانش بنیان در سلامت دارد.

وی از شرکت‌های دانش بنیان به عنوان ارزش افزوده در کشور یاد کرد و گفت: مسیر اقتصاد کشور به جهت حمایت از این شرکت‌ها است؛ زیرا با بهره‌وری بالا خلق ثروت می‌کنند. امسال در کنار شرکت‌های دانش بنیان، تعدادی از پارک های علم و فناوری و مراکز رشد نیز حضور فعال دارند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۱ درصد داروهای وارداتی ارزبری بالای یک میلیون دلار داشتند، گفت: ۱۰ درصد این داروها، ارزبری بالای ۳ میلیون دلار داشته اند. هرچه به سمت توسعه دانش بنیان‌ها برویم، عمق تولید بیشتر و هزینه تمام شده کمتر می‌شود تا به خودکفایی برسیم.

وی افزود: قبل از انقلاب ۲۰ درصد از نیاز کشور را شرکت‌های داخلی تولید می‌کردند و ۸۰ درصد یا واردات بود یا شرکت‌های چند ملیتی تولید می‌کردند؛ ولی امروز ۹۹ درصد نیاز دارویی، در کشور خودمان تولید می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: باید دانشگاه را به صنعت وصل کنیم. حدود ۱۲ هزار دانشجوی داروسازی داریم که باید به صنعت متصل شوند و با پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها این مهم رخ داد. امیدواریم با حمایت دولت شاهد رشد و توسعه فناوری در کشور باشیم و به زودی جشن خودکفایی کامل در حوزه سلامت را داشته باشیم.

محمدی یادآور شد: از سال قبل بیش از ۱۷ دارو به سبد دارویی کشور اضافه شدند که ۱۱ دارو در این نمایشگاه رونمایی می‌شود و ۲ دارو هم در حیطه طب سنتی است. همچنین از ۳۳ قلم تجهیزات و ملزومات پزشکی جدیدی که داشتیم، نیز چندین مورد در این دوره از نمایشگاه رونمایی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار