میرتاج‌الدینی در گفت‌و گو با پانا:

جایگاه و رتبه علمی معلمان با اجرای قانون رتبه بندی مشخص شد

دولت قبل هیچ اقدام عملیاتی در زمینه اجرای طرح رتبه بندی معلمان انجام نداده بود

تهران (پانا) - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت قبل هیچ اقدام عملیاتی در زمینه اجرای طرح رتبه بندی معلمان انجام نداده بود، گفت تصویب و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان با همت دولت و مجلس محقق شد و جایگاه و رتبه علمی بسیاری از معلمان زحمت‌کش‌ با اجرای این قانون مشخص شد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه و رتبه علمی معلمان با اجرای قانون رتبه بندی مشخص شد

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با پانا در خصوص قانون رتبه‌بندی معلمان ضمن اشاره به مطالبه فرهنگیان برای اجرای رتبه‌بندی در 10 سال گذشته، گفت: «عده‌ای اقدامات خوب مجلس را یا نمی‌بینند یا آن‌ها را تخریب می‌کنند تا به اهداف سیاسی خود برسند. در 10 سال گذشته تصویب و اجری طرح رتبه‌بندی معلمان مطالبه و درخواست فرهنگیان بوده است.»

وی با تاکید بر وجود این طرح در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: «این طرح در سند بالادستی تحول بنیادین آموزش و پرورش به اجرای این طرح اشاره شده و آمده بود. با همه این موضوعات دولت قبل هیچ اقدام عملیاتی در زمینه اجرای طرح رتبه بندی معلمان انجام نداده بود و این طرح به صورت دست‌نخورده باقی مانده بود.»

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به تلاش مجلس و دولت برای تحقق این طرح، افزود: «تصویب و اجرای این طرح اقدام بزرگی بود که مجلس و دولت با یکدیگر همت کردند و بالاخره در این دولت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان تحقق یافت. جایگاه و رتبه علمی بسیاری از معلمان زحمت‌کش‌ با اجرای طرح رتبه بندی مشخص شد. همچنین طرح رتبه‌بندی معلمان نسبت به پرداخت حقوق معلمان تاثیر مثبت و بسیار خوبی اعمال شد.»

وی با اشاره به تخریب‌های برخی از افراد علیه طرح رتبه‌بندی معلمان، بیان کرد: «این مساله برای مجلس و دولت یک دستاورد است و بعضی از افراد قصد دارند این مسائل و نقاط مثبت را نادیده گرفته و تخریب کنند. این افراد حاشیه‌‌هایی را برای تصویب این طرح ایجاد می‌کنند.»

این نماینده مجلس وجود برخی مشکلات را با در اجرای قانون رتبه بندی با وجود جمعیت بالای معلمان مشمول این قانون، امری طبیعی دانست و گفت: «بسیار طبیعی است که در ارزیابی تعداد نزدیک به یک میلیون معلم با مشکل مواجه شویم. در صورت بروز این مساله نیز فرصت اعتراض و پیگیری برای معلمان وجود دارد و باید نتیجه ارزیابی در این صورت اصلاح شود.»

میرتاج‌الدینی همچنین با اشاره به بررسی نشدن برخی از رزومه‌ها به نیاز اقدام سریع دولت تاکید کرد و افزود: «مدارک برخی از معلمان مشمول قانون رتبه‌بندی هنوز ارزیابی نشده است و در اجرا، تاخیر پیش آمده است. دولت باید هر چه سریع‌تر رزومه این گروه از فرهنگیان را بررسی کند تا به حقوق خود برسند.»

وی در توضیح نقش معلمان در جلوگیری از این حواشی، خاطرنشان کرد: «معلمان و فرهنگیان می‌توانند نقش خود را به خوبی در جلوگیری از حواشی علیه طرح رتبه‌بندی معلمان ایفا کنند. آن‌ها به خوبی کار و تغییرات را می‌دانند و برنامه‌های طرح را مشاهده می‌کنند. بر همین اساس معلمان باید به این حاشیه‌ها علیه قانون رتبه‌بندی پاسخ دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار