همزمان با نماز مغرب و عشاء‌صورت گرفت؛

نشست صمیمی وزیر آموزش‌وپرورش با مدال‌آوران المپیادهای علمی

دانش‌آموزان المپیادی، مدال‌آوران و افتخارآفرینان نماد همت و ممکن کردن غیرممکن‌ها هستند

تهران (پانا) - نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با دانش‌آموزان عضو باشگاه دانش‌پژوهان جوان و افتخارآفرینان المپیادهای علمی امشب در محل این باشگاه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست صمیمی وزیر آموزش‌وپرورش با مدال‌آوران المپیادهای علمی

رضامراد صحرایی امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا، با حضور در محل باشگاه دانش‌پژوهان جوان در جمع مدال‌آوران و افتخارآفرینان المپیادهای علمی حاضر شد و از نزدیک با جمع زیادی از این دانش‌آموزان به گفت‌وگو پرداخت. مدال‌آوران المپیادهای علمی امشب از نزدیک با وزیر آموزش و پرورش به گفت‌وگو پرداختند. آن‌ها در یک جمع صمیمی و خارج از عرف جلسات رسمی، مسائل، موضوعات و پیشنهادات خود را با وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشتند.

مدال‌آوران المپیادهای علمی از وزیر آموزش و پرورش به خاطر حضور در این جمع و تلاش وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم برای ایجاد استقلال این باشگاه قدردانی کردند.

حضور مستمر وزیر آموزش و پرورش در جمع اعضای باشگاه، توجه بیشتر به دانش‌آموزان المپیادی، توجه به المپیادهای نوظهور و راه‌اندازی المپیاد در پایه‌های پایین از جمله درخواست‌های دانش‌آموزان المپیادی از وزیر آموزش و پرورش در این نشست بود.

رضامراد صحرایی هم در ادامه با بیان این‌که امنیت، سلامت و آموزش مثلث خدمت هر دولتی به مردم خود است، اظهار کرد: آموزش هم از جمله مهمترین اضلاع این مثلث است. امروز باشگاه دانش‌پژوهان جوان استقلال پیدا کرده است و این محل خانه شماست و می‌توانید دور هم جمع شوید و درباره موضوعات مختلف به بحث و گفت‌وگو بپردازید.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شما دانش‌آموزان نماد همت و ممکن کردن غیرممکن‌ها هستید.

وی با اشاره به مصوبه کنکور افزود: وجه عمومی تصمیمات در جامعه بیشتر از وجه اختصاصی آن‌هاست. مهمترین اثر مصوبه کنکور هم عدالت آموزشی است. این مصوبه برای همه دانش‌‌آموزان کشور است. در اجرای مصوبه اما اشکالاتی اگر به وجود می‌آید باید اصلاح صورت گیرد.

صحرایی اظهار کرد: امسال در ۴۰ نفر اول کنکور، از اسفراین، از پل دختر و جاهای دیگر رتبه برتر داشتیم و این نشان می‌دهد وقتی اثر کنکور را کم می‌کنیم دانش‌‌آموزان عادی بهتر می‌توانند خود را نشان دهند.

وی با بیان اینکه مدرسه یک نهاد اجتماعی است و باید مدرسه مرجعیت داشته باشد نه موسسه کنکوری، افزود: این باشگاه تاسیس شد تا شما با هم یک شبکه را تشکیل دهید. وقتی تبدیل به شبکه می‌شوید اثر شما بیشتر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شما می‌توانید در مراکز استان‌ها ورود کنید و اصل «ازهمدیگرآموزی» را اجرا کنید، افزود: من برای این قضیه از شما حمایت خواهم کرد.

صحرایی با اشاره به المپیادهای جدید، گفت: المپیادهای جدید راه جدید باز می‌کنند، یعنی حرکت در مرز علم نو. ما می‌خواهیم یک راه جدید برای کشور باز کنیم. در این مسیرهای جدید گاهی راه‌هایی برای شما باز می‌شود حتی مهمتر از دانشگاه.

صحرایی با بیان اینکه پیشنهادات دانش‌‌آموزان المپیادی را پیگیری خواهیم کرد، گفت: بچه‌های المپیادی باید بتوانند در همه رشته‌ها وارد شوند.

رضامراد صحرایی با بیان اینکه ما می‌توانیم المپیادهای جدید راه‌اندازی کنیم، گفت: برای مثال در ۶۵ کشور جهان زبان فارسی تدریس می‌شود و می‌توان المپیاد زبان فارسی در این زمینه راه‌اندازی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آزمایشگاه‌های باشگاه باید تجهیز شود و دستور این کار به زودی اجرا خواهد شد، گفت: من همیشه مشتاق شنیدن حرف‌های شما هستم و همیشه برای همه دانش‌‌آموزان وقت خواهم گذاشت و صدای آن‌ها را خواهم شنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار