معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

رویداد هوای مادری منجر به توانمندسازی مادران و ارتباط موفق آن‌ها با کودکان می‌شود

مادر مهمترین رکن تربیت در خانواده است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت طرح ملی هوای مادری، کاستی‌های موجود در توانمندسازی مادران و ارتباطشان با کودکان را جبران کرده تا مادر بتواند ارتباط موثری را با کودک خود داشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رویداد هوای مادری منجر به توانمندسازی مادران و ارتباط موفق آن‌ها با کودکان می‌شود

به گزارش دبیرخانه اولین رویداد ملی «هوای مادری»؛ اصغر باقرزاده امروز در حاشیه اولین رویداد ملی طرح هوای مادری که در محل باغ خاتون مشهد مقدس در حال برگزاری است، بیان کرد: این رویداد می‌تواند سرمنشا یک حرکت بزرگ در کشور باشد.

وی اظهار کرد: امید است طرح ملی هوای مادری، کاستی‌های موجود در توانمندسازی مادران و ارتباطشان با کودکان را جبران کند تا مادر بتواند ارتباط موثری با کودک خود داشته باشد که قطعا تربیت به نحوه خوبی انجام خواهد شد.

باقرزاده گفت: تربیت، وابستگی زیادی به موقعیت، شرایط، جنسیت متربی و فضای عمومی زندگی و کار مادر و فرزند دارد و بیش از هر چیز، تهیه فضا و مکان برای این عزیزان دارای اهمیت است تا برای بیان تجارب و تصحیح احتمالا اشتباهات و نواقصی که وجود دارد و آموختن تجربه‌های موفق دیگران به آن‌ها فرصت داده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مهمترین رکن تربیت، خانواده است و در خانواده نیز مهمترین رکن، مادر است، افزود: توجه و بالابردن اهمیت مادر به‌طور کلی اثر مستقیم و قطعی و فوری به فضای عمومی جامعه دارد. بنابراین توانمندسازی مادران با ارائه تجارب آن‌ها به دیگران و با گفتمان‌سازی که در رسانه‌ها می‌تواند صورت پذیرد بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی گفت: از حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور حدود 85 میلیون را جمعیت دخترها تشکیل می‌دهد. دختر خانم‌هایی که به زودی پا به عرصه جامعه می‌گذراند و باید رکن اصلی خانواده یعنی مادر بودن را به عهده بگیرند. لذا با اهمیتی که به مادران فعلی در رویداد هوای مادری می‌دهیم باید توجهی هم به دختران به‌ویژه متوسطه اول و دوم داشته باشیم که آینده‌ای روشن و سالم را برای کشور فراهم کنند.

باقرزاده به امکانات موجود وزارت آموزش و پرورش برای همراهی بیشتر با رویداد ملی هوای مادری اشاره کرد و بیان کرد: با بحث‌های کارشناسی که صورت خواهد گرفت، بخش‌هایی که معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در اختیار دارد همچون فضاهای پرورشی، دارالقرآن‌ها، اردوگاه‌ها، مراکز مشاوره و کانون فرهنگی و تربیتی در صورت نیاز در اختیار این رویداد قرار داده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار