شرکت 95 درصد خلخالی‌ها در پویش ملی سلامت

اردبیل(پانا) - رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت بیش از ۹۵ درصد از جامعه هدف در این شهرستان در طرح غربالگری فشار خون بالا و دیابت مشارکت کردند.

کد مطلب: ۱۴۳۹۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
شرکت 95 درصد خلخالی‌ها در پویش ملی سلامت

عمران خسروی، رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد از جامعه هدف در شهرستان خلخال در طرح غربالگری فشارخون بالا و دیابت مشارکت کردند که نتیجه آن شناسایی بیش از ۱۴ هزار بیمار مشکوک به فشارخون بالا در این شهرستان بود.

وی افزود: جمعیت هدف اجرای طرح غربالگری فشارخون بالا و دیابت در شهرستان خلخال ۶۴ هزار و ۵۷۲ نفر جمعیت بالای ۱۸ سال است که دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خلخال با غربالگری ۶۱ هزار و ۴۴۳ نفر معادل ۹۵ درصد این جمعیت رتبه برتر را در بین دانشکده‌های علوم پزشکی کسب کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال افزود: نتیجه اجرای این طرح شناسایی ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر افراد مشکوک به فشارخون بالا و همچنین شناسایی هفت هزار و ۴۴۲ نفر مشکوک به بیماری دیابت است.

خسروی از تمدید اجرای این طرح تا ۳۰ دی‌ماه امسال خبر داد و گفت: افرادی که موفق به انجام آزمایش‌ها این پویش نشده‌اند با مراجعه به مراکز بهداشت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی در این طرح مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای این طرح شناسایی بیماری فشارخون بالا و دیابت در افرادی است که از بیماری خود خبر ندارند، افزود: در اجرای طرح غربالگری فشارخون بالا و دیابت ۱۳ مرکز بهداشت شهری و ۵۸ مرکز خانه بهداشت روستایی به همراه درمانگاه‌ها، بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان فعالیت داشتند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت مردمی در اجرای این طرح از جمله عوامل کسب مقام برتر دانشکده علوم پزشکی خلخال در این طرح بوده است.

خسروی سنجش اضافه‌وزن و چاقی را از سایر فواید اجرای طرح غربالگری فشارخون بالا و دیابت عنوان کرد و افزود: براین‌اساس ۴۷ درصد از مردم خلخال دارای اضافه‌وزن هستند و از مشکل چاقی رنج می‌برند.

وی اظهارکرد: همچنین نتایج این طرح حاکی از وجود بیماری ۵۸ نفر افراد دارای بیماری فشارخون بالای شدید و اورژانسی و همچنین شناسایی ۲۴ نفر از افراد دارای دیابت اورژانسی بود که همه این افراد تحت درمان قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار