خلاقیت دانش‌آموز بیرجندی در سطح ملی درخشید

بیرجند (پانا) - خلاقیت دانش‌آموز بیرجندی در مرحله کشوری جشنواره خوارزمی خوش درخشید و موفق به کسب رتبه دوم این جشنواره ملی شد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت دانش‌آموز بیرجندی در سطح ملی درخشید

وحید بارانی درباره نحوه حضورش در این جشنواره می گوید: در زیرمحور تولیدات پایه ریاضی از محور ریاضی انفرادی حضور داشتم و در مسابقات شهرستانی و استانی رتبه اول را کسب کرده و جواز حضور در مسابقات کشوری را به دست آوردم و در آنجا هم موفق به کسب رتبه دوم شدم.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در این جشنواره حضور یافته است، ادامه می دهد: برگزاری این جشنواره مزیت های زیادی داشت که از جمله آنها می توان به کلاس های بسیار مفید و جذاب در حوزه هوش مصنوعی، ابداعات و اختراعات و برنامه نویسی برای راه یافتگان به مرحله کشوری اشاره کرد که به صورت مجازی برگزار شد.

این دانش آموز خلاق بیرجندی می گوید: استفاده از تجربیات دیگر دانش آموزان بسیار حائز اهمیت بود و به دلیل اینکه به ریاضیات علاقه دارم، سعی کردم خودم را در این جشنواره محک بزنم.

بارانی در خصوص اثر خود در این جشنواره توضیح می دهد: ایده من برای حضور در جشنواره ساخت یک ارتفاع سنج بود که از زمان طرح ایده تا زمان ساخت حدود ۲ ماه زمان صرف شد. در این مدت هر چه که به ذهنم می آمد روی طرح پیاده می کردم و سعی می کردم نقایص را برطرف کنم.

وی می‌افزاید: به جرات می توانم بگویم این وسیله که با استفاده از یک زاویه سنج، شاقول، نقاله و پایه ثابت ساخته شده است می تواند ارتفاع اجسام را به صورت دقیق و میلی متری محاسبه کند.

شایان ذکر است وحید بارانی دانش آموز بیرجندی در پایه نهم و در دبیرستان شهید بصیری پور بیرجند تحصیل می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار