کتابدار کتابخانه آستان قدس رضوی:

کتاب خواندن در کودکی باعث تغییر مسیر شغلی می‌شود

مشهد (پانا) - کتابدار کتابخانه‌ آستان قدس رضوی در حاشیه پویش کتاب خواندن را گسترش بده در دبستان مصلی نژاد ناحیه 5 مشهد گفت انس گرفتن با کتاب در کودکی می‌تواند مسیر شغلی شما را تغییر دهد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
کتاب خواندن در کودکی باعث تغییر مسیر شغلی می‌شود

زهرا سیدی گفت: «شغل کتابداری را به دلیل اینکه در کودکی فن بیان خوبی داشتم انتخاب کردم. از کتابدار کتابخانه محله مان درخواست کردم تا برای بچه های سنین پایین تر از خودم کتاب بخوانم، پس از مدتی مدیر کتابخانه با توجه به علاقه و استعداد من در کتابدار بودن مرا دستیار کتابدار کرد، من از کودکی با کتاب انس گرفتم. انس گرفتن با کتاب از کودکی، ناخودآگاه مرا به سمت شغل کتابداری کشاند.»

وی افزود: «در حال حاضر ۲۵ سال است که کتابدار هستم. مادرم مشوق اصلی من در این مسیر بود. از کودکی مادرم برایم قصه های زیادی می خواند و مرا با کتاب های زیادی آشنا کرد، حمایت های مادرم یکی از دلایل انتخاب شغل کتابداری بود.»

وی خاطرنشان کرد: «اوایل که دستیار کتابدار شده بودم، معلمم من را سرزنش می‌کرد و می‌گفت تو لیاقت بیشتر از این‌ها را داری، من از این نوع نصیحت ها ناراحت شدم زیرا که علاقه بسیاری به کتاب و شغل کتابداری داشتم، پس از گذشت سال‌ها من کتابدار شدم و دختر همان معلمم دستیار من در کتابخانه شده است.»

در پایان دانش آموزان را به کتاب و کتابخوانی دعوت کرد و افزود: «کتابخوانی باعث رشد تفکر، هوش و افزایش اطلاعات عمومی می شود که در زندگی روزمره این اطلاعات مزایای بسیاری دارد.»

گفتنی است پویش "کتاب خواندن رو گسترش بده" با حضور کتابدار کتابخانه آستان قدس رضوی در دو جلسه یک ساعته در هرماه به صورت مستمر در دبستان حضرت معصومه س (مصلی نژاد) ناحیه ۵ مشهد برگزار می شود.

دانش آموز خبرنگار: الناز کوهستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار